مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس در فرودگاه سنندج؛

کوله بری زخم کهنه مرزهای کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه استان کردستان، گفت وگو با مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها دقایقی پیش وارد فرودگاه سنندج شد.
محمدباقر قالیباف؛ رییس مجلس شورای اسلامی لحظاتی پیش از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد.

رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با تاکید بر اینکه افزایش حق السهم اپراتورها به هیچ وجه به گرانی اینترنت ربطی ندارد، در مورد برخی گمانه‌ها مبنی بر اینکه قرار است با مصوبه مجلس سود اپراتورها به صدا و سیما داده شود، اظهار کرد: این کذب است و ناشی از پروپاگاندا و فضاسازی است
رحیمی جهان آبادی خطاب به دولت کره جنوبی:

بلوکه کردن پول ایران راهزنی بین المللی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید بلوکه شدن پول ایران توسط کره ای ها به بهانه فشار آمریکایی ها راهزنی بین المللی است.
در بیانیه ۱۴۰ نفر از نمایندگان مجلس عنوان شد:

محیط زیست در اولویت مجلس و برنامه هفتم توسعه

فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای که به امضای ۱۴۰ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، با اعلام آمادگی جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از محیط زیست گفت: محیط زیست جزء اولویت‌های مجلس یازدهم و برنامه‌های اصلی هفتم توسعه قرار می‌گیرد.
رییس سازمان بازرسی کل کشور در آیین معارفه معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان، پیگیری بیانات و مطالبات اخیر رهبری در مراسم روز درختکاری درباره گرانی بازار را مأموریت و اولویت کاری معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی عنوان کرد و از معاون جدید این حوزه و بازرسی های امور «صمت» و «جهاد کشاورزی» خواست که این موضوع را با جدیت دنبال کند.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: حقوق نمایندگان در سال آینده طبق قانون بودجه افزایش می‌یابد و هیچ افزایش حقوق خاصی در موردشان اعمال نخواهد شد.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها در سکوت سیاسی قبل از انتخابات به سر می‌بریم. به نظرم خیلی‌ها منتظر اعلام نامزدهای شاخص مثل معاون اول رئیس جمهور یا رئیس دستگاه قضا و حتی محمد جواد ظریف، هستند. قضاوت شخصی من این است که اگر آقای رئیسی بیاید، قالیباف برنامه‌ای ندارد.
رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده نیروی هوایی ارتش، گفت: شهادت بیک محمدی نشان داد دفاع از ارزش‌های اسلامی ادامه دارد و دشمن نمی‌تواند خللی در اراده مردم برای مبارزه علیه طاغوتیان بوجود آورد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی کار بزرگی و زمینه ساز تحولات اساسی است و از سالاری و همکاران ایشان بابت زحماتی که کشیدند تشکر می‌کنم و روند ره به بهبود این طرح مشخص و قابل قدردانی است.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

اعتماد مجلس و دولت به واکسن کرونای ایرانی زیاد است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتماد مجلس و دولت به واکسن کرونای ایرانی زیاد است و مجلس اعتباری را برای تولید انبوه
آن در بودجه ۱۴۰۰در نظر گرفته است.
52 نفر از نمایندگان طی سوالی از وزیر تعاون تصریح کردند که علت عدم حذف (بروزرسانی) میزان حقوق و مزایای دریافتی مدیران و اعضا هیات مدیره های شرکت های زیر مجموعه از روی سامانه شفافیت چیست؟
نایب رئیس اول مجلس گفت: ویروس ووهان را می‌توانستیم ظرف دو هفته پیش بینی کنیم که کدام شهرها وضعشان بدتر یا بهتر می شود ولی الان به علت سرعت سیر بالایی که دارد قدرت پیش بینی ما را به شدت کاهش داده است.
نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انجام سفرهای نوروزی در این شرایط به مصلحت کشور نیست و بهتر است با رعایت پروتکل های بهداشتی و نرفتن به سفر کمی از فشار کادر درمانی کشور کم کنیم.