نیک‌بین:

باید مسئولیت آرای خود را به عهده گیریم

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت که باید هم مسئولیت آرای خود را به عهده بگیریم و هم مواردی که به شورای نگهبان می فرستیم.

تصویر باید مسئولیت آرای خود را به عهده گیریم

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری گفت: چرا هیات رئیسه اجازه طرح پیشنهاداتی را به نمایندگان مجلس می دهد که شورای نگهبان آن را رد می کند؟ برخی اعضای هیات رئیسه می گویند که پیشنهادات مطرح شود و مسئولیت رد آن با شورای نگهبان باشد؛ این حرام است که ما برای نظام هزینه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: وقتی می دانیم دولت توان عمل به برخی از طرح ها، لوایح و پیشنهادات را ندارد چرا اجازه طرح این پیشنهادت داده می شود یا اینکه می دانیم شورای نگهبان آن را رد می کند. این روند خلاف شرع، قانون، منطق، مروت و اخلاق است. در این بین برخی اعلام می کنند اجازه دهید ما موارد را تصویب کنیم و دولت به آن عمل نکند تا مردم دولت را مقصر بدانند. ما به دولت انتقاد داریم اما نباید مشکلات را برعهده دیگران بیندازیم. اگر طرحی قابل اجرا نیست اجازه ندهید دیگران مجبور شوند مسئولیت آن را برعهده بگیرند.

نیک بین تاکید کرد: باید هم مسئولیت آرای خود را به عهده گیریم و هم مواردی که به شورای نگهبان می فرستیم.

عبدالرضا مصری رییس جلسه در پاسخ به تذکر نیک بین گفت: هیات رئیسه در هیچ مقطعی اعلام نکرده که اگر پیشنهاد مغایر نظر شورای نگهبان است به آن رأی بدهید. اعلام می کنیم پیشنهاد مغایرت دارد اما در نهایت باید رای مجلس ملاک قرار بگیرد و ناچار هستیم به رای مجلس عمل کنیم.

467454