مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

جهت پاسخگویی درباره وضعیت نابسامان مرغ و تخم مرغ انجام شد؛

حضور وزرای صمت و کشاورزی در دادسرای دیوان محاسبات

جهت پاسخگویی درباره وضعیت نابسامان مرغ و تخم مرغ، وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی در دادسرای دیوان محاسبات حاضر شدند.
دبیر شورای نگهبان گفت: مردم شریف بدانند بار سنگینی را بر دوش داریم، بررسی فردی که صلاحیت آن تأیید می‌شود به این معناست که فردی متدین است و واجبات شرعی را انجام می‌دهد و دست به گناه نمی‌زند.
رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد یکی از نمایندگان در مورد طرح سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که این سوال طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.
قالیباف منتظر آمدن رئیسی بود. اگر رئیس قوه قضاییه وارد عرصه رقابت نمی‌شود، رییس مجلس به سرعت راهی وزارت کشور می‌شد و برای انتخابات ثبت نام می‌کرد.
کاظمی در نشست خبری:

نظارت ما استصوابی نیست

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه صلاحیت کاندیداهایی که مراجع قانونی در موردشان اظهار نظر نکند، تایید می‌شود، گفت: نظارت ما کیفی و قانونی است و استصوابی نیست و گروه تحقیق محلی نداریم.
رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس بند ۷ قانون لغو تحریم ها تمام اتفاقات که مذاکرات رخ می دهد باید به مجلس اطلاع داده شود بر این اساس اطلاعات کامل مذاکرات در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شو ای اسلامی تاکید کرد که مجلس‬⁩ یک نهاد حاکمیتی و در ⁧‫راس امور‬⁩ است لذا نباید مجلس را در حد یک حزب و جناح پایین آورد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن اولویت‌های مجلس و چگونگی پرداختن به این اولویت‌ها، عنوان کرد: در این زمینه اصلاح آیین نامه داخلی مجلس و نحوه تدوین برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار دارد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از افزایش اعتبارات معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در قانون بودجه خبر داد و گفت: با افزایش بودجه معاونت علمی؛ مبلغ ۴ هزار و ۳۳ میلیارد تومان به آن اختصاص دادیم، ضمن آنکه اعتبارات صندوق نوآوری افزایش یافته است و در تلاشیم تا از طریق سازمان برنامه این اعتبارات به این نهادها اختصاص یابد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رییس جمهور آینده باید نگاه به جلو و امید داشته باشد و در حقیقت یک ایران شناس واقعی باشد. این فرد باید از همه نیروها و پتانسیل‌ها استفاده کند.
سخنگوی فراکسیون نیروهای جبهه انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم با تجربه ای که در طول سالیان گذشته کسب کرده اند کاندیداها را محک خواهند زد و دیگر گول فضاسازی ها را نخواهد خورد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت آینده باید فرض را بر بقای تحریم‌ها بگذارد گفت که دولت آینده باید بداند که اگر تحریم ها باقی ماند چطور می‌خواهد کشور را اداره کند ضمن این که همه تلاشش را بر رفع تحریم ها قرار دهد.
دبیر کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه 3 هزار مگاوات کمبود تولید برق در سالجاری نسبت به سال گذشته داریم و میزان تولید برق آبی هم کمتر شده از خاموشی‌های قطعی در تابستان خبر داد و گفت: متاسفانه وزارت نیرو با مردم صادق نیست.