نماینده قزوین در مجلس: با استیضاح وزیر کشور مخالفم

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به انتخابات مجلس پیش‌ رو و اهمیت سلامت و صحت انتخابات، طرح استیضاح وزیر کشور به صلاح نیست و از این رو شخصاً با استیضاح وزیر مخالف هستم.
تصویر نماینده قزوین در مجلس: با استیضاح وزیر کشور مخالفم

به گزارش سایت خبری پرسون،فاطمه محمدبیگی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تشکر از اصحاب رسانه در انعکاس اخبار امیدآفرین طی یک‌سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به جنگ ترکیبی که امروز در حال وقوع است، هر آنکس که می‌خواهد در لباس نمایندگی خدمت کند، باید بداند که در یک اتاق شیشه‌ای شفاف است و کسی که شفافیت را باور نکند در منجلاب ناباروری خود فروخواهد رفت.

وی ادامه داد: چهار سال متوالی است که اعلام شفافیت کرده‌ام و این مسیر را ادامه می‌دهم چراکه معتقدم رضایت خدا، خلق خدا و خانواده شهدای اسلام تنها در مسیر شفافیت میسر می‌شود و در این راستا از مجمع تشخیص مصلحت نظام تقاضا دارم هرچه زودتر تکلیف قانون شفافیت آرای نمایندگان را مشخص کند.

این مسئول در ادامه به طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در طرح جوانی جمعیت اقدامات خوبی توسط مجلس انقلابی صورت گرفته است. در سال ۹۹ قانون واگذاری زمین به مسکن به خانواده‌های بالای سه فرزند برنامه‌ریزی شد و امروز در قزوین شاهد اهدای زمین به سه خانواده چند فرزندی بودیم.

وی‌ تصریح کرد: در راستای طرح جوانی جمعیت احداث خوابگاه دانشجویان متأهل کلید خورده اما به علت کم‌کاری‌های صورت گرفته در این حوزه از وزارت علوم گله‌مند هستیم. در طرح جوانی جمعیت بالغ بر ۷۳۰ هزار پدر از تسهیلات مسکن و نزدیک بر ۴۰۰ هزار مادر از تسهیلات خرید خودرو بهره‌مند شده‌اند.

این نماینده مجلس بیان کرد: با کمک و همت مجلس انقلابی نرخ بیکاری در استان قزوین کاهش یافته و در این عرصه قزوین رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با بیان این‌که در حوزه بهداشت نیز اتفاق‌های خوبی برای استان رقم خورده است، افزود: به روال افتادن فرآیند ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین از مهمترین دستاوردهای بنده در کمیسیون بهداشت بوده؛ همچنین در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز شاهد دستاوردهای خوبی بوده‌ایم که راه‌اندازی صندوق بیماران صعب‌العلاج و اهدای بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات گواه این سخن است.

محمدبیگی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب نیز اقدامات مجلس انقلابی قابل تحسین است. با انتخاب مجمع نمایندگان به عنوان یکی از اعضای فراکسیون قرآن و عترت انتخاب شدم. در فراکسیون قرآن و عترت مباحثی چون عفاف و حجاب پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: در حوزه عفاف و حجاب با تمامی وزرا مکاتبه داشتیم اما در گزارش دادن‌ها شاهد ضعف دستگاه‌ها هستیم. متأسفانه نتوانستیم آن‌طور که باید موضوع عفاف و حجاب را در بین دستگاه‌های دولتی تبیین کنیم چراکه قوانین مذکور در ادارات به خوبی رعایت نمی‌شود.

سوال از وزرای آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی

وی ادامه داد: از وزرای آموزش و پرورش و همچنین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه عفاف و حجاب سوال پرسیده‌ام اما هنوز جوابی از این ۲ وزیر دریافت نکرده‌ام.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به لایحه عفاف و حجاب نقدها و نگرانی‌هایی دارم. به عنوان مثال در این لایحه نقش محلات، نخبگان و اهالی حوزه علمیه و همچنین مهندسی فرهنگی و دسته‌بندی مخاطبان در این لایحه دیده نشده است و متأسفانه آوار لایحه‌ای که بر عهده مجلس نبود بر سر مجلس خراب شد.

وی با اشاره به وضعیت خودرو در کشور افزود: بیش از سه سال است که مجلس درگیر موضوعات مرتبط با خودرو از واردات خودرو تا کیفیت آن است. متأسفانه مافیای خودرو در استان قزوین هم وجود دارد و امروز در حال مبارزه با این سودجویان هستیم که امروز هم خبر دستگیری یکی از این سودجویان منتشر شد.

محمدبیگی ادامه داد: در مجمع نمایندگان پیگیری افزایش بودجه استان را به جدیت داشتیم اما باید گفت که مشکل بودجه قزوین، عدم استفاده دستگاه‌ها از ردیف بودجه ملی است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه قزوین در بودجه همیشه رتبه‌های آخر جدول بوده است و امسال نیز به دلیل عدم حمایت دولت، استان قزوین رتبه ۲۹ را کسب کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به حواشی اخیر وزارت کشور بیان کرد: با توجه به انتخابات پیش‌ رو و اهمیت سلامت و صحت انتخابات، طرح استیضاح وزیر کشور به صلاح نیست و از این رو شخصاً با استیضاح وزیر مخالف هستم. نامه‌ای که در باب اختیارات نمایندگان مجلس از وزارت کشور باعث حاشیه شد از سوی شخص وزیر نبوده بلکه این کم‌لطفی از سوی یکی از معاونان وی صورت گرفته بود.

وی‌ در راستای محرومیت‌زدایی استان قزوین افزود: اقدامات مجمع نمایندگان استان در راستای محرومیت‌زدایی قابل تأمل است، اما شدت محرومیت‌زدایی در استان کند بوده که سبب گلایه‌مندی از برخی مدیران اجرایی شده است و امسال با قوت گرفتن قرارگاه محرومیت‌زدایی در صدد آن هستیم که محرومیت استان کاهش یابد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انتخاب استاندار قزوین، گفت: مسئولیت انتخاب استاندار با دولت است و برخی اختلاف‌نظرها با استاندار وجود دارد ولی باید گفت که در ارزیابی تیم مدیریتی استان، به این نتیجه رسیده‌ام که در مقابل برخی مدیران ناکارآمد تعداد مدیران جوان، انقلابی و پویا بیشتر است.

این مسئول یادآور شد: مجمع نمایندگان استان ارتباط خوب و سازنده‌ای با استاندار قزوین دارد و به لحاظ نقش نظارتی که نمایندگان مجلس دارند، از استاندار خواستار تغییر برخی مدیران بی‌کفایت هستیم.

منبع: ایسنا

502647