مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که طراح یک طرح نباید برای دفاع از طرح خود مخالفان را زیر سوال ببرد و حق اظهار نظر از آنها سلب کنند.
بیگی نژاد در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

ضرورت تقویت صنایع میان دستی در پالایشگاه‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه ریزی در خصوص توجه به صنایع میان دستی در پتروشیمی ‌‌ها ضروری است. در پایین دست صنایع تکمیل و حتی ظرفیت‌های خالی وجود دارد؛ اما نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در صنایع میان دستی و تقویت این حوزه است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت گرانی قیمت کالاهای اساسی ماموریتی پیگیری این وضعیت را به کمیسیون صنایع و کشاورزی مجلس داد.
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت که وزیر بهداشت باید هرچه سریع‌تر به موضوع برخورد با یک خانم خبرنگار در هنگام تهیه گزارش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رسیدگی کرده و با متخلفان برخورد کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اشاره به تاکید نمایندگان مجلس بر ضرورت پیگیری موضوع فلسطین در مجامع بین‌المللی گفت: در جلسه امروز کمیسیون با حضور کارشناسان مطلع، آخرین تحولات فلسطین و سرزمین‌های اشغالی مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرزندان ناخلف برخی از مدیران چند تابعیتی با ثروت های بادآورده و رانتی در خارج مشغول عیش و نوش هستند، عنوان کرد: آن وقت جوانان رشید کشور در نقاط مرزی در یگان های نظامی و انتظامی با کمترین توقع و امکانات از کشور محافظت می کنند.
سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برخی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سودای ایجاد دولت سوم روحانی را در سر می‌پروراند، گفت: ان شاءالله این سودا تحقق پیدا نخواهد کرد و تغییر به نفع مردم اتفاق خواهد افتاد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: راستی‌آزمایی در کوتاه‌مدت شدنی نیست و آمریکا باید تضمین دهد که همه تحریم‌های ایران را لغو می‌کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق گزارش ها، در اولین روز برگزاری امتحانات در برخی از مناطق پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده تاکید کرد که با نظارت و بازرسی از رعایت دقیق پروتکل ها بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان اطمینان لازم حاصل شود.
بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس با انتشار بیانیه ای درباره مذاکرات وین تاکید کردند: اگر ۱۰۰ درصد تحریم‌ها لغو نشود، هیچ تحریمی لغو نشده است و پذیرش ماندن برخی تحریمها، تایید مشروعیت آن تحریم‌ها خواهد بود.
نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

پیام‌های مشارکت مردم در انتخابات برای دولت و دشمنان

مشارکت در این دور از انتخابات همانند ادوار گذشته بسیار حائز اهمیت است. هرچه مشارکت مردم بیش‌تر باشد، قدرت چانه‌زنی دولت در عرصه بین‌المللی بیش‌تر خواهد شد و برای دولتی که روی کار خواهد آمد، پشتیبانی خوبی خواهد بود.
نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت که نبض اقتصاد در شفافیت نظام بانکی است، اگر این شفافیت در نظام بانکی حاکم باشد رانت خواری و فساد خو به خود کم می شود.
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:کشورهای مسلمان همگی به بحث فلسطین حساسیت دارند اما میزان حساسیت آن ها یکسان نیست به همین جهت نقش پررنگ پارلمان‌ها می‌تواند به حمایت از آرمان فلسطین شتاب بخشد.
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مشکل در کسری قانون نیست بلکه باید نظارت مجلس اثرگذار شود.