مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

قالیباف در پاسخ به تذکری:

بی نظمی در قطعی برق قابل پذیرش نیست

یک عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر تا سال ۱۴۱۵ به تولید ۱۰۰ هزار مگاوات برق نرسیم با مشکلات جدی روبرو می شویم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حمایت از بخش فرهنگی کشور که بیش از سایر اقشار آسیب دیده‌اند، صرفا در حرف و روی کاغذ بی معناست. ضمن این که پرداخت وام و رفع تکلیف در این زمینه نیز رضایت بخش نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پیروزی مقاومت در جنگ 12 روزه گفت: این جنگ بخشی از اقتدار مقاومت علیه صهیونیست‌ها بود که ابعاد خسارات آن به صورت کامل منتشر نشده است؛ این جنگ ترسو بودن صهیونیست‌ها را نشان داد.
نگاهی به عملکرد کمیسیون‌های مجلس یازدهم در سال نخست؛

اقدامات اساسی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در یک سال اخیر

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تصویب طرح‌های تامین کالاهای اساسی و توزیع رایگان قیر برای آسفالت جاده‌های روستایی را به عنوان اهم اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه در یک سال نخست فعالیت مجلس یازدهم نام برد.
وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، کشور، اطلاعات، آموزش و پرورش، راه، جهاد کشاورزی، اقتصاد و نیرو در جلسات کمیسوین های تخصصی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان و همچنین ارائه گزارش در حوزه های کاری شان در جلسات کمیسیون های تخصصی در هفته جاری حضور پیدا می کنند.
یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با تایید صلاحیت آقایان رئیسی، لاریجانی و پزشکیان امکان شکل گیری سه قطبی انتخاباتی در این دوره وجود داشته که می تواند در حضور پرشور مردم در انتخابات موثر باشد.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با دادن این اطمینان به خانواده‌ها که اعضای این کمیسیون و سایر نمایندگان بر روند برگزاری امتحانات نهایی نظارت می‌کنند گفت که دانش آموزان و اولیای آنها هرگونه موردی مبنی بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در محل برگزاری آزمون را دیدند به نمایندگان گزارش دهند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور مردم در انتخابات را تضمین کننده امنیت و اقتصاد کشور دانست و گفت: مشارکت بالا در انتخابات به تقویت روحیه نیروهای کارآمد نظام جهت خدمت رسانی کمک خواهد کرد.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که در شرایط فعلی که پیک ⁧‫کرونا‬⁩ فروکش پیدا کرده تعویق امتحانات نهایی به صلاح فرزندانمان نیست بلکه وزارت آموزش و پرورش باید در اجرای دقیق پروتکل ها دقت لازم را داشته باشد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به استفاده تبلیغاتی یک داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری از نطق وی در مجلس انتقاد کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مهلت سه ماهه ایران به آژانس بین المللی اتمی در حالی اول خرداد به پایان می‌رسد که تاکنون خواسته ایران محقق نشده و طرف مقابل نتوانسته در این مدت به ادعای خود پاسخ دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غربی‌ها در فریبکاری و اقدامات فریبکارانه ید طولایی دارند، گفت: نباید در شرایط انتخاباتی به تحولات وین کم‌ توجه بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد گفت: دولت در مدیریت حوزه‌های مختلف بازار انسجام خاصی نداشته و وادادگی را در کنترل قیمت بازار شاهدیم.