مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص بیانیه ۷ کشور اقتصادی مبنی بر حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی، گفت: ما با هرگونه اقدام غیرقانونی و حرکت تروریستی مخالف هستیم، اما امروز کسانی که خودشان داعش و تروریست را تربیت و از آنان حمایت کرده‌اند، چنین رویکردی را پیش می‌گیرند.
نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خودش هم می‌داند توان رویارویی با ایران را ندارد گفت: صهیونیست‌ها به هیچ وجه توانایی مقابله با جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت و اگر هم دست از پا خطا کنند و بخواهند اقدامی نظامی علیه ما داشته باشند، با پاسخ کوبنده‌ جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از تدوین طرح لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح فضای مجازی توسط تعدادی از نمایندگان و تقدیم آن به هیئت رئیسه خبر داد و گفت: این اصل نظر اکثریت مجلس نیست، تعدادی از نمایندگان خواستار لغو این مسئله و بررسی آن به صورت عادی هستند.
سازمان انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و بر شأن کمیسیون که فراتر از مرزبندی‌های سیاسی است تاکید کرد.
حجت‌الاسلام سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه لیست اعضای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم به دلیل نهایی نشدن به مجلس ارسال نشده است گفت: این لیست به احتمال خیلی زیاد روز سه‌شنبه به مجلس ارسال خواهد شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت فضای مجازی،گفت: این مساله یک تجربه جهانی است اما اولویت‌های دیگری در کشور وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی می‌شد.
رئیس مجلس شورای اسلامیضمن تبریک هفدهم مرداد، روز خبرنگار و سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی گفت.تلاش برادران و خواهران خبرنگار ما نبود، فرصت‌های نقد، تغییر، اصلاح و شفاف‌سازی امکان پذیر نبود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی درجلسه صحن علنی امروز خود به بررسی طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان ، شهرسازی و آمایش سرزمین» می پردازند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

طرح صیانت‬⁩ فضای مجازی غیر کارشناسی و چالش زاست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طرح تقاضای مسکوت ماندن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی و توقف رسیدگی به آن در کمیسیون خبر داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تهدید ایران به حمله از سوی صهیونیست‌ها در حد یک جوک است و آنها خود به خوبی این مسئله را می‌دانند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمانده و مقامات آن تنها حرف می‌زنند و فضاسازی می‌کنند.