مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوبی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردانی که از دفاتر نرم و خنک خود در تهران تکان نمی‌خوردند، مشکلات و احساس کشاورز و دامدار خوزستانی را درک نخواهند کرد.
در شرایطی که پایتخت‌ نشینان با انبوهی از مشکلات اداری و اجرایی و زیست‌ محیطی و ترافیک و غیره مواجه هستند، دلشان را به لیست شورای ائتلاف خوش کردند و با هزاران امید و آرزو به این لیست رأی دادند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: داشتن رویکرد و نگاه انقلابی یکی از مبانی بسیار مهم برای تصمیم‌گیری در گام دوم انقلاب است و منتخبان شورای شهر در انتخاب شهرداری آتی پایتخت باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: ناکارآمدی و ترک فعل مسئولان اجرایی فعلی باعث شد که این مشکلات برای خوزستان به وجود آید و آنان باید وظایف خود را برای رفع این مشکلات انجام دهند.
نماینده مردم اهواز:

702 روستای خوزستان آب شرب ندارند

انتظار ما از دولت سیزدهم این است که رهاسازی آب را در استان خوزستان انجام دهند و از انتقال پروژه‌های آب از سرشاخه‌ها جلوگیری کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته با اشـاره به تحولات سیاســـت خارجی در هفته‌های گذشتـه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سید‌عباس عراقچی و موکول‌ شدن مذاکرات به دولت سیزدهم گفت: مذاکرات احیای برجام به‌دلیل رویکرد آمریکا با تاخیر روبه‌رو شد و حالا باید منتظر باشیم دولت جدید مستقر شود.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه وحدت جریان‌های سیاسی در شرایط جنگ اقتصادی ضروری است، گفت: تماس‌های رئیس‌جمهور منتخب با اصلاح‌طلبان در راستای ایجاد وحدت میان سلایق سیاسی است.
رئیس هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها گفت: انتخابات شورا‌های حدود ۲۰ شهر از سوی هئیت نظارت استان‌ها به هئیت مرکزی برای ابطال پیشنهاد شده که همگی هم از شهر‌های کوچک و از استان‌های مختلف هستند.
نمایندگان در بیانیه‌ای از رئیس قوه قضائیه خواستندکه از ظرفیت‌های نخبگان متعدد و مومن به نظام و انقلاب در قوه قضائیه استفاده کرده و برای ریشه‌کنی کامل زمینه‌های فساد از جامعه قاطعانه عمل کند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مدعی شد: دولت دوازدهم کشور را با وعده سیب و گلابی برجام سر کار گذاشت. دستگاه‌های امنیتی باید پاسخ دهند که آیا این اقدامات با سوء نیت بوده یا خیر.
عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: مشخص نیست بر چه مبنایی دولت با تعطیلی استان سیستان و بلوچستان و بوشهر در مقطعی و اکنون با تهران و البرز موافقت می کند اما با درخواست های مکرر استاندار هرمزگان مخالفت می شود.