مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس از مقابله با احتکار مسکن در سامانه املاک و اسکان خبر داد و گفت:‌ هدف ما مقابله با مفسدین و صاحبان قدرتی است که با تمرکز سرمایه خود در بخش مسکن مشکلات زیادی را پدید آورده‌اند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اخذ مالیات با دو مشکل فرار و کتمان مالیاتی روبرو هستیم، تصریح کرد: افراد به سندسازی برای فرار مالیاتی روی می‌آورند و برخی نیز وانمود می‌کنند که مالیات مشمول آن کار نمی‌شود که این نقیصه‌ها باید برطرف شود تا عدالت مالیاتی را شاهد باشیم.
عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه مجلس 8 سال منتظر لایحه رتبه بندی معلمان بود که با اصرار نمایندگان محقق شد، گفت: اخیرا رئیس سازمان برنامه گفته که بودجه برای اجرای کامل رتبه بندی نداریم و به نظر می‌رسد آنها فقط به دنبال «پز» اجرای آن هستند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سخنان روحانی درباره طرح اقدام راهبردی مجلس فرافکنی است، گفت: قانون مجلس در مورد لغو تحریم‌ها جلوی دو بار گزیده شدن از یک سوراخ را گرفت.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه امنیتی و اطلاعاتی باید به موضوع بازار سیمان و فولاد ورود کنند چرا که مافیای لیدرهای تولید کننده سیمان و فولاد و بورس شکل گرفته است و باید شکسته شود.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مسائل زیرساختی خوزستان سال‌هاست بر زمین مانده و اگر امروز با این ترک‌فعل‌ها قاطعانه برخورد قضایی نشود، مشکلات خوزستان در دولت آینده هم ادامه می‌یابد.
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفتگو با پرسون؛

نقبی بر حوادث اخیر خوزستان/ سوء سیاست گذاری ها اجحاف در حق مردم ایجاد کرده است

احمد علیرضا بیگی افزود: اخیرا قوانین و قانونگذاری مجلس گرفتار شده و این نظارت به فراموشی سپرده شده است؛ باید فکری اندیشید تا پوشش نظارتی مجلس قوی تر گردد.
اعلام تشکیل شورای راهبردی برای حل مشکلات خوزستان، از این نظر که صدای مردم و نخبگان در آن شنیده شود رویکردی مثبت است اما بهتر آن است که صدای مردم در پارلمان شنیده شود نه در یک شورای غیر انتخابی. خوزستان 18 نماینده در مجلس دارد. اگر این 18 نفر صدای اکثریت مردم‌اند چرا این صدا شنیده نمی‌شود و اگر اکثریت مردم را نمایندگی نمی‌کنند چون در فضای غیر رقابتی ناشی از حذف پیشاپیش رقبا و با آرای حداقلی به مجلس رفته‌اند آیا محدود کردن انتخابات و حذف نخبگان به سود امنیت و توسعۀ کشور بوده است؟
بررسی تقاضای تفحص از پرداخت حقوق‌های نامتعارف در دستگاه‌های اجرایی و تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی بخشی از دستورکارهای صحن مجلس است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات اقتصادی از سوی دولت سیزدهم، گفت: برای بهبود وضعیت کشور همه وظیفه داریم که به دولت کمک کنیم و بدون نگاه‌ سیاسی، توسعه اقتصادی را در اولویت ‌کاری خود قرار دهیم.
نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باعث آغاز مذاکرات متوقف شده هسته‌ای شد و دست دولت را در مذاکرات پر کرد گفت: اعتراف روحانی به عدم تاثیر 86 درصدی تحریم‌ها بر مشکلات، نشانه سوءتدبیر در دولت اوست.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور منتخب گفت که خوزستان به یک نگاه ملی واقعی و یک استاندار با اختیارات ویژه نیاز دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فضای مجای چارچوب درست و حسابی و کنترل شده ندارد و البته این کنترل باید از درون خود افراد نیز باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر اعضای این کمیسیون به استان خوزستان خبر داد و گفت : بناست در این سفر گزارشی از چگونگی حل مشکلات خوزستان توسط اعضای کمیسیون تهیه شود.
نماینده تبریز در مجلس، گفت: دولت رئیسی نباید تجربه دولت ائتلافی روحانی را تکرار کند، شعارهایی مانند «فراجناحی» یا مانند این عملاً در فرهنگ سیاسی کشور ما نمی‌تواند جواب بدهد.
سخنگوی هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه متن مذاکرات وین نشان می‌دهد اگر قانون مجلس نبود تیم مذاکره‌کننده قادر به چانه زدن نبود، گفت: شورای عالی امنیت ملی جمع‌بندی هیئت تطبیق را منتشر کند تا همه ملت ایران در جریان این مسئله قرار بگیرند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده‌ای از ترک فعل مسئولان دولتی تشکیل خواهیم داد و آنان باید مسئولیت ناکارآمدی‌شان را بپذیرند.
سخنگوبی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردانی که از دفاتر نرم و خنک خود در تهران تکان نمی‌خوردند، مشکلات و احساس کشاورز و دامدار خوزستانی را درک نخواهند کرد.