مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

به رغم مخالفت‌های گسترده با طرح صیانت کاربران در فضای مجازی این طرح روز چهارشنبه به تصویب رسید. رئیس مجلس نیز در صفحه اینستاگرام خود از این طرح حمایت کرد و ادعا مخالفان و منتقدان با این طرح را فضا سازی دانست. این در حالی است که مخالفت‌ها با این طرح در فضای مجازی ادامه دارد و کارزار مخالفت با این طرح به بیش از 850 هزار امضا رسیده.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ضمن اشاره به سخنان رهبری مبنی براینکه " اعتماد به غرب کار اشتباهی است"، گفت: رهبر معظم انقلاب هم به جای تأکید بر استفاده از تجربیات این دولت بر ثمرات منفی اعتماد به غرب تاکید کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تاوان برخی اشتباهات جبران ناپذیر است، گفت : وقتی دولتی که زمامدار مملکت است، تجربه شکست خورده گذشته را تکرار می‌کند، هزینه سنگینی را از جیب مردم پرداخت خواهد کرد. این هزینه سنگین متلاشی شدن خانواده‌ها، افسردگی و ناامیدی جوانان و عقب ماندگی در مسیر پیشرفت ملت است.
پاسخ قالیباف به نامه رضا کیانیان:

مدیریت فرهنگی بگیر و ببند نیست

رضاکیانیان بازیگر کشورمان در نامه‌ای خطاب به قالیباف رئیس مجلس درباره طرح صیانت از کاربران مجازی صحبت کرد و قالیباف هم در نامه‌ای پاسخ او را داد و گفت: طرح موجود اصلاحات و ابهاماتی دارد که آنها در بررسی‌های کمیسیون اصلاح می‌شود.
تحرکات جدید آقای رییس جمهور در واپسین روزهای اتمام عمر تدبیر و امید؛

آشنا بازی در دولت!!

یکی از مباحث مهمی که در رسانه های اجتماعی جنجال آفرین شده انتصاباتی است که توسط مقامات ارشد کشور صورت می گیرد.
در روزهای حساسی که رئیس جمهوری منتخب برای مراسم تنفیذ و تحلیف آماده می شود، مجلس به اصطلاح انقلابی در اقدامی ضد مردمی و تمامیت خواه، برخلاف مصالح مردم در پی سد کردن راه های اطلاع رسانی با تصویب طرح ضد اینترنت است.
سفر رئیس مجلس ایران به کشور سوریه می‌تواند مراودات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دو کشور را تسهیل کند
عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس بیان کرد: عملکرد دولت روحانی نشان دهنده این است که غربی‌ها قابل اعتماد نیستند و باید رویکرد متفاوتی در ارتباط با آنها پیش بگیریم.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت اگر قانونی بر خلاف میل و اراده مردم باشد آن قانون باید تغییر پیدا کند.
زمانی که نگاه بخشی و جزیره‌ای در کشور وجود داشته باشد و فقط کشور را در چند استان محدود بدانیم و از توسعه زیرساخت‌ها در استان‌های غربی، شرقی، جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری غافل شویم، سبب می‌شود که کاری که می‌تواند طی یک روال عادی انجام شود تبدیل به بحران شود همانند الان از حوزه وزارت‌خانه خارج شود.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «مسدودسازی پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتس اپ برنامه مجلس نیست» از کارشناسان و فعالان این حوزه خواست تحت تأثیر « فضاسازی‌ها و مطالب خلاف واقع» موضع‌گیری نکنند.
با وجود اینکه نمایندگان مجلس رای به اصل ۸۵ شدن طرح صیانت دادند تا در کمیسیون فرهنگی در این مورد تصمیم‌گیری و حتی به صورت آزمایشی این طرح اجرا شود اما مرکز پژوهش‌های مجلس خبر جدیدی را اعلام کرده است.