مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بررسی تحولات نظامی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی در منطقه غرب آسیا تصریح کرد: این تحولات به خوبی نشان می‌دهد که رویه جنگ‌ها به سمت جنگ‌هایی با هزینه کمتر اما اثرگذاری بیشتر تغییر کرده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این که این خوزستان همان خوزستانی است که همیشه پای کار انقلاب بوده است از مسئولان خواست تا کم‌کاری‌های گذشته را جبران کنند.
.
بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور امروز جلسه علنی مجلس قرار دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر امروز (سه‌شنبه) تهران را به مقصد سوریه ترک کرده بود، دقایقی پیش وارد دمشق شد.
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز درجنگ اقتصادی هستیم، اما بن‌بست نداریم گفت:؛ بخشی از مشکلات ناشی از تحریم است و بخشی دیگر ناشی از سوء مدیریت است
امروز با حضور وزیر صمت صورت خواهد گرفت؛

بررسی علت افزایش قیمت سیمان در کمیسیون عمران

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه ای با وزیر صمت، علت افزایش قیمت سیمان در بازار را مورد بررسی قرار خواهد داد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات استان خوزستان و تدابیر موقتی برای حل این مشکلات تاکید کرد: انتظار می‌رود جناب آقای رئیسی برای حل اساسی مشکلات این استان اقدام کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری اقتصادی و تجاری خود برای رفع موانع تجاری و حل مشکلات تجار و بازرگانان به سوریه سفر می کند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه مجلس با احدی از پایمال‌کنندگان انفال و بیت‌المال رودربایستی ندارد گفت: ترک فعل وزیر نفت منجر به عدم‌النفع چند ده میلیارد دلاری برای کشور شده است که به سرعت پیگیر آن هستیم.
نماینده مردم ارومیه با انتقاد به اظهارات رئیس جمهورعلیه مجلس گفت: مجلس باید به شبهاتی که از سوی دولتمردان مطرح می شود، پاسخ دهد و انتظار از مجلس انقلابی آن است که پاسخی منطقی و انقلابی برای آنان داشته باشد.
یکی از شعارها و ادعاهای اصلی اصولگرایان این است که مشکلات کشور با یک مجلس و دولت انقلابی و کار جهادی حل خواهد شد. خوشبختانه آنان هم‌اکنون این شرط را محقق‌شده می‌دانند زیرا دریافت آنان از مجلس و دولت بعدی انقلابی و جهادی است، طبعا برون‌داد آن نیز باید حل مسائل کشور باشد.
قالیباف در مجمع نمایندگان خوزستان:

درد خوزستان تبعیض است نه فقر/ مقابل کارشکنان می ایستم!

قالیباف با بیان اینکه درد استان خوزستان از کمبود ظرفیت‌ها و نبود منابع مالی نیست گفت: جنس محرومیت استان خوزستان با برخی دیگر از مناطق قابل قیاس نیست، چرا که در بین مردم خوزستان بیش از محرومیت، احساس تبعیض وجود دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رویگردانی مردم از تفکر نزدیک به غرب برای آمریکا و اروپا سنگین است، گفت: آمریکا، دوستان و طرفدارانش را در ایران از دست داده لذا تلاش می کند فشارها به ملت ایران را افزایش دهد.
نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن انتقاد از وزیر کشور گفت: شما در جریان وقوع بحران‌های بزرگ کشور مانند کرونا ، کم آبی خوزستان، آبگرفتگی شهرهای جنوبی کشور، گرانی سیمان و کمیاب شدن نان و آرد ... چه کاره بودید؟
طرح جنجالی«حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» این روزها با واکنش‌های زیادی از طرف صاحبین کسب و کارهای آنلاین و کارشناسان این حوزه رو به رو بوده روز گذشته در مچلس بررسی نشد و ارزیابی آن را به روز دیگری موکول کردند. اما کارشناسان نگرانی خود را نسبت به این طرح اعلام کردند و گفتند تصویب این طرح منجر به از بین رفتن بسیاری از کسب و کارهای اینتنرتی می‌شود.
وزیر کشور با بیان مشکلاتی که در خوزستان، سیستان و بلوچستان، استان های مرزی محروم وجود دارد گفت: این مشکلات ناشی از عدم تعادل و توازن در سطح ملی است و حتماً باید به استانداران اختیار داده شود که به صورت مستقل عمل کنند.