مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از حضور وزیر پیشنهادی دادگستری در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: وزیر در نشست حاضر و برنامه‌های خود را ارائه کرد و نمایندگان هم دغدغه‌های خود در حوزه قضایی و حقوقی را مطرح کردند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

محرابیان در حوزه صنعت و تولید تجربه خوبی دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت نیرو به فردی نیاز دارد که با تجربه باشد و در این زمینه تخصص کافی داشته و بتواند برای حل مشکلات فوری اقدام کند.
یک نماینده مجلس بیان کرد: تشکیل کابینه دولت جدید و رأی اعتماد گرفتن تمام وزرا دو موضوع جداگانه است. رئیس جمهور می‌تواند برای وزارت‌خانه‌هایی که رأی اعتماد نگرفته‌اند، سرپرست تعیین کند. 
نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

انتخاب رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهر سازی انتخابی شایسته است

نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: با اشاره به تجربه و توانایی رستم قاسمی در زمینه راه و شهرسازی افزود: انتخاب وی را به عنوان وزیر راه و شهر سازی به فال نیک می‌گیریم.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 70 درصد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم شایسته جایگاه و مقام وزارت هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اشاره کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم ضمن تاکید بر رسیدگی به تخلفات روحانی گفت: روحانی، باید در دادگاه حاضر شود و پاسخگوی عملکردش باشد.
هشدار قالیباف به انگلیس و روسیه؛

سفرای دو کشور فورا عذرخواهی کنند!

رئیس مجلس شورای اسلامی، به سفرای انگلستان و روسیه هشدار داد که فورا از اقدام غیردیپلماتیک خود عذرخواهی کنند تا با واکنش ایران روبه رو نشوند.
در گذشته نمایندگان مجلس در کم‌تر از دو ساعت دو تصمیم متفاوت درباره طرح صیانت گرفتند. ابتدا در جلسه غیرعلنی رای به بازگشت طرح جنجالی به صحن علنی دادند؛ اما ساعتی بعد در جلسه علنی پیشنهاد کنار گذاشتن بررسی طرح بر اساس اصل ۸۵ تنها ۱۳۰ رای کسب کرد که دو رای کمتر از حد نصاب بود. بر این اساس این طرح در کمیسیون مشترک بررسی و سپس مستقیما به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.
نماینده مردم طوالش در مجلس ضمن اشاره به کاهش تعداد مدال های کشورمان در این دوره از مسابقات المپیک نسبت به دوره قبل، گفت: این موضوع به سوءمدیریت در کمیته ملی المپیک و مجموعه وزارت ورزش بازمیگردد و در دولت جدید باید توجه ویژه ای به این موضوع انجام شود.