مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو هیات رئیسه مجلس در تشریح جزئیات نشست غیرعلنی مجلس گفت: فرمانده نیروی قدس سپاه عنوان کرد که آمریکا در 20 سال گذشته روزانه 300 میلیون دلار در افغانستان هزینه کرده و نهایتا مفتضحانه افغانستان را ترک کرده است.
سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس خبر از تصویب دو طرح در نشست این کمیسیون داد که بر اساس آنها امکان برگزاری مجازی صحن علنی با رأی نمایندگان برقرار خواهد شد و نمایندگان کمیسیون‌های فرعی نیز اجازه اظهارنظر درباره طرح‌های دوفوریتی در کمیسیون اصلی را خواهند داشت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پیوستن به FATF یعنی شفاف‌سازی مالی و اطلاعاتی ایجاد کردن برای دشمنان ،که معتقدیم هیچ‌گونه عوایدی از پیوستن به FATF نصیب کشور نخواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی گفت: استفاده از ظرفیت همکاری با کشورهای همسو و توجه به دیپلماسی اقتصادی برای رسیدن به خنثی سازی تحریم‌ها، حائز اهمیت است.
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها در کمیسیون متبوعش، گفت: می توان امیدوار بود که نه تنها در مرحله بررسی صلاحیت نامزدها بلکه در دوران فعالیت شوراهای شهر و روستا نیز دیگر شاهد تخلفاتی که در سالهای اخیر موجب بی اعتمادی عمومی نسبت به ساختار و عملکرد شوراها شده، نباشیم. چرا که هیئت ملی نظارت پس از تشکیل، مسئولیت نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستا را نیز عهده دار خواهد بود.
رئیس دیوان محاسبات کشور دومین گزارش نظارت مستمر بر اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ در مقاطع دوماهه را منتشر کرد و گفت:. این گزارش‌ها حرکتی تحولی برای نظارت بر عملکرد مالی دستگاه‌های اجرایی همزمان با اجرای بودجه است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای اینکه آرزوی ایران درباره افغانستان محقق شود تحولات افغانستان را دقیقاً رصد می‌کنیم؛ هرجا در این مسیر، افغانستان از ایران کمک بخواهد و انتظاری داشته باشد دریغ نخواهیم کرد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به توضیحات ارائه شده و نشست‌های گذشته با رای نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی درخواست تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹ تصویب شد.
قالیباف در پیامی به موفقیت ورزشکاران در رقابت های پارالمپیک؛

فرزندان ایران افتخار آفریدند

رئیس مجلس یازدهم ضمن تبریک افتخار آفرینی های فرزندان ایران در رقابت‌های پارالمپیک گفت: این روزها رکوردشکنی‌های پی در پی ورزشکاران ایرانی و کسب مدال‌های طلای مسابقات پارا المپیک صحنه‌های غرورآفرینی برای ایران عزیزمان خلق کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اصلاح روند قانونگذاری در کشور و بیان اینکه مجلس مسئول مرزبانی و دفاع از مرزهای قانون در کشور است گفت: اصلاح فرایند قانونگذاری برای کنترل ورودی‌ها و مصوبات و نیز حل مشکلات کشور بسیار موثر خواهد بود.
در پی مصاحبه جنجالی درباره مشکلات مردم در زمینه داروهای کرونا؛

عذرخواهی نماینده مجلس از مردم / مردم ولی نعمت ما هستند!

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس در پی گفت‌وگوی جنجالی اش و به کار بردن برخی عبارات، از مردم عذرخواهی و تاکید کرد: ما در مکتب امام راحل عزیزمان، آموخته‌ایم و باور داریم که مردم عزیز، ولی نعمتان ما هستند و همواره خود را شرمنده صبر و بزرگواری ایشان می‌دانیم.
بذرپاش در دیدار با وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

اعلام آمادگی دیوان محاسبات جهت بستن منافذ فساد مالی در ورزش

رئیس دیوان محاسبات کشور در دیدار با وزیر ورزش از همکاری دیوان محاسبات جهت حرکت صحیح به سمت خصوصی‌سازی اصولی باشگاه‌ها و بستن منافذ فساد مالی در ورزش خبر داد.