مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

قالیباف در هشدار به نمایندگان کم‌کار؛

بعدا معترض نشوید!

رئیس مجلس به نمایندگانی که در رأی‌گیری برای دستورکارهای مجلس مشارکت نمی‌کنند، هشدارداد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع امروز، استعفا نیست، گفت:بنده می‌خواهم از سنگر مجلس شورای اسلامی به سنگر خدمتگزاری خانواده عزیز و جامعه بزرگ ایثارگران بروم.
با رأی نمایندگان صورت گرفت؛

موافقت مجلس با استعفای قاضی‌زاده‌ هاشمی

نمایندگان با تقاضای استعفای امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات برای تصدی پست معاونت رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران موافقت کردند.
طرح مثلا صیانت از فضای مجازی که از همان نام‌گذاری آن معلوم بود که صادقانه با مخاطب برخورد نشده است، به دور از چشم مردم مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی شد، تا بلکه فارغ از اطلاع افکار عمومی تصویب و اجرا شود.
عضو هیات رئیسه با اشاره به تعیین کمیسیون نمایندگان میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم گفت: آقای اسماعیل کوثری نماینده تهران امتیاز بالایی برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی دارد ولی پر بودن سقف اعضای این کمیسیون ما را با مشکل مواجه کرده است.
قرائت گزارش استنکاف حسن روحانی از سازمان برنامه از اجرای قانون پتروپالایشگاه‌ها و چرایی تأخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی از گمرک بخشی از دستور کارهای صحن علنی مجلس است.
نماینده مردم تهران در مجلس به اظهارنظرهای اخیر اصلاح طلبان درخصوص ورود ایران به موضوع افغانستان واکنش نشان داد و گفت: این آقایان نه اهل جنگ هستند و نه اهل سختی کشیدن و نه دلشان برای کسی می‌سوزد، بلکه فقط به دنبال آن هستند که خودشان را مطرح کنند
طی نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی:

مقتدایی خواستار رفع مشکلات تعویض پلاک شد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی خواستار پیگیری و حل مشکل عدم امکان اخذ نوبت از مراکز تعویض پلاک شد.
دولت دوازدهم در نفس های آخر خود با صدور برخی احکام بین کارمندان و معلمان خیانت جدیدی علیه دولت مردمی انجام داد تا دولت را دچار مشکلات اساسی کند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ضمن اعلام آمادگی مجلس برای اصلاح قوانین انتخاباتی سابق گفت: اگر دولت سیزدهم می‌خواهد در این لایحه اصلاحاتی را انجام دهد، لایحه مورد نظر خودش را درباره انتخابات به مجلس ارائه دهد.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید بر جلوگیری دولت از روند رشد آمار مرگ و میر و واکسینه کردن اقشار جامعه گفت: به منظور ادامه بقای اقتصادی و زندگی روزمره مردم نیاز داریم دولت توجه ویژه ای به بحث واکسیناسیون داشته باشد.
در هفته ای که رویدادهای مهمی در سپهر سیاسی کشور اتفاق افتاد، پرسون در بسته خبری هفتگی خود به مهمترین آنها اشاره دارد.