بعضی از وزرا برای نمایندگان ناشناخته هستند/ وزرای اقتصادی زیر ذره بین مجلس

​احمد فاطمی نماینده مردم بابل در مجلس گفت: امروز در لحظه قرائت فهرست وزرای پیشنهادی توسط رئیس مجلس، عده‌ای از پایداری‌ها که تندروهای مجلس هستند که حدود شصت نفر می‌شوند صدایشان بلند شد، در حالیکه بلند بودن صدای این افراد دلیل نمی‌شود که در روز رای اعتماد نیز صدایشان بلند باشد.
تصویر بعضی از وزرا برای نمایندگان ناشناخته هستند/ وزرای اقتصادی زیر ذره بین مجلس

به گزارش سایت خبری پرسون، روزگذشته لیست پیشنهاد وزرای دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که با نقدهای بسیاری رو به رو بود.

در این خصوص احمد فاطمی نماینده بابل در مجلس دوازدهم گفت: وزرای پیشنهادی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ یک بخش که قابل انتظار بودند و بخش دیگر وزرا اصلا قابل انتظار نبودند. بعضی از وزرا نیز برای نمایندگان ناشناخته هستند که لازمه آن این است که در این فرصت یک یا دو هفته‌ای که وجود دارد، کمیسیون‌ها نشست‌های تخصصی با وزرای پیشنهادی بگذارند تا نمایندگان با افکار، ایده‌ها، برنامه‌ها و سوابق این افراد آشنا شوند و در حقیقت بتوانند به یک شناخت نسبی برسند.

فاطمی تصریح کرد: بعضی‌ها ادعا می‌کردند که دولت چهاردهم دولت سوم آقای روحانی است، اما ما چنین چیزی ندیدیم. بنده با اینکه در طیف حامیان آقای پزشکیان هستم،اما از لیست وزرای پیشنهادی چنین استنباطی نکردم و واقعا این کابینه همان کابینه وفاق ملی است. سه نفر از وزرای شهید رئیسی نیز در این کابینه هستند و افراد دیگری که انتخاب شدند و به جز یک یا دو نفر که سابقه سیاسی اصلاح‌طلبی دارند. ایشان به وعده خودشان که می‌خواهند بر اساس کار کارشناسی و فراجناحی عمل کنند، عمل کرد.

وی درباره جو امروز مجلس پس از اعلام لیست پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم، گفت: امروز در لحظه قرائت فهرست وزرای پیشنهادی توسط رئیس مجلس، عده‌ای از پایداری‌ها که تندروهای مجلس هستند که حدود شصت نفر می‌شوند صدایشان بلند شد؛ در حالی‌که بلند بودن صدای این افراد دلیل نمی‌شود که در روز رأی اعتماد نیز صدایشان بلند باشد. صدای بلند متعلق به اکثریت نمایندگان است که به دور از حب و بغض‌ها و تنش‌های سیاسی بر اساس منطق، عقلانیت و دیدگاه کارشناسی رأی اعتماد یا عدم اعتماد می‌دهند.

نماینده بابل در پاسخ به سوال که آیا بنا به ادعای برخی، ما با لیست توافقی قالیباف روبه رو شده‌ایم، گفت: خیر، موافق نیستم. اتفاقا ممکن است یکی یا دو نفر از نزدیکان قالیباف در لیست باشند، اما این دلیل بر توافق نیست و دکتر پزشکیان براساس کارگروه‌هایی که تشکیل داد و اخذ نظرات کارشناسی و در یک بستر کارشناسی، و البته با توجه به اقدامات قانونی و نظر نهادهای نظارتی مانند استعلاماتی که از نهادهای امنیتی گرفت و مشورت‌هایی که از رهبر معظم انقلاب یا دیگر بزرگان گرفتند و به این جمع بندی رسیدند و نمی‌توان گفت این لیست توافقی است.

قطعا وزرای اقتصادی بیشتر زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند

وی ادامه داد: مهم این است که همه‌ی ما به دور از گرایش‌های سیاسی و با ملاک قرار دادن شایستگی‌ها و توانمندی‌هابه کابینه نگاه کنیم؛ مخصوصا در مورد وزرای اقتصادی، تا آنها بتوانند طبق آنچه مقام معظم رهبری نیز فرمودند، اولویت اول کشور یعنی چالش‌های اقتصادی را حل کنند.به همین خاطر نیز قطعا وزرای اقتصادی بیشتر زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند، اما تا اینجا بجز وزارت نفت نسبت به بقیه ارزیابی مثبتی دارم.

فاطمی در خصوص وزرایی که کار سختی برای رای اعتماد دارند، افزود: وزیر نفت، نیرو، راه و شهرسازی با چالش‌هایی مواجه هستند و ناشناخته‌تر هستند. البته وزیر نیرو عملکرد خوبی در وزارت صمت نداشته است و باید ببینیم در وزارت نیرو چه می‌کند. همچنین وزیر نفت و وزیر علوم ناشناخته هستند.

منبع: جماران

740603