واکنش قالیباف به ادعای نظامی بودن وزیر پیشنهادی کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به یک نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کشور گفت: در قانون استخدامی سپاه که آقای مومنی در آنجا استخدام سپاه هستند، ماده های ۱۰۲ و ۸۷ آنها را مأمور کرده است که در دوایر و نهادهای دولتی حضور یابند.
تصویر واکنش قالیباف به ادعای نظامی بودن وزیر پیشنهادی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد باقری بناب، مخالف وزیر پیشنهادیِ کشور در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس گفت: آقای مؤمنی تجربه و علم این مسئولیت را ندارند. نباید کسی که تجربه و علم این کار را ندارد متصدیِ وزارتخانه‌ای کنیم که باید مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... را درک کند.

وی افزود: در ۴۳ سال گذشته این همه معاونت داشته؛ چرا هیچ‌کدام از آن‌ها برای وزارت کشور معرفی نشده است؟! این توهین به کارمندان وزارت کشور است.

باقری گفت: مردم با امید در انتخابات شرکت کردند و وزارت آقای مؤمنی باعث ناامیدیِ مردم می‌شود. برای اینکه دولت وفاق ملی شکل بگیرد، نمایندگان باید به همهٔ وزرای پیشنهادی رأی بدهند.

نماینده بناب، ادامه داد: چینش فعلیِ کابینه بیشتر شبیه مهندسیِ انتخابات ۱۴۰۶ و ۱۴۰۷ است.

این سخنان باقری بناب واکنش محمدباقر قالیباف رئیس مجلس را در پی داشت و خطاب به وی گفت: هیچ مغایرتی در قانون اساسی برای حضور نیروهای نظامی در بخش های دولتی وجود ندارد.

وی افزود: در قانون استخدامی سپاه که آقای مومنی هم در آنجا استخدام سپاه هستند، ماده های ۱۰۲ و ۸۷ آنها را مأمور کرده است که در دوایر و نهادهای دولتی حضور یابند.

قالیباف تصریح کرد: اوج این حضور در انتخابات ریاست جمهوری است. نیروهای نظامی برای مشارکت در نامزد ریاست جمهوری ضرورت استعفا را ندارند. در دوره دوم دولت سیدمحمد خاتمی،آقای شمخانی با لباس نظامی در مناظرات شرکت کردند. بنابراین مغایرت قانونی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

741662