علی آبادی:

نابسامانی در حوزه برق مانع از سرمایه گذاری شده است

وزیر پیشنهادی نیرو گفت: برآوردهای کارشناسی نشان می دهد ناترازی برق ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد.
تصویر نابسامانی در حوزه برق مانع از سرمایه گذاری شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، «عباس علی آبادی» وزیر پیشنهادی نیرو صبح امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس در تشریح اقدامات و برنامه‌های خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: سلام بر البرز و دماوندش، به زاگرس و سبلان، کارون، اترک، هامون، سلام به زاینده رود و سفید رود و سلام به تالاب‌های مظلوم کشورم. سلام به مردم و هموطنان عزیز کشورم. از راه دور دست بوس همه هستم و خاک پای همه شما هستم و دست شما را می بوسم و شهادت می‌دهم نمایندگان دلسوزی را انتخاب کردید و در طول این روزها از بیان خواسته‌های شما کم نگذاشتند. آفرین به شما مردم فرهیخته برای انتخاب‌هایتان.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ناترازی سوخت و کمک رسانی بخش خصوصی، عنوان کرد: نمایندگان محترم! در نطق خود فکر می‌کنم به بیشتر سوالات شما پاسخ گفتم. ناترازی آب و برق بحث مهمی از وظایف وزارت نیرو است. این حق شما بزرگواران است که مطمئن شوید فرد امینی برای این امر انتخاب شده است، اما فراموش نکنید این یک امر چند وجهی است. آنچه خدمت شما عرض کردم این بود که متعهد به شما و مردم و قوانین و مستندات هستم و قول می‌دهم در کمال صدق مسیر را با شما طی کنم.

وزیر پیشنهادی نیرو خاطرنشان کرد: برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد ناترازی برق ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد و آن را به خارج از استاندارها برده است و از طرف دیگر بودجه وزارت نیرو کفاف هزینه‌ها را نداده است. کسری بودجه و عدم تحقق بودجه‌های عمرانی نقش دولت را کاهش داده است. ذکر این نکته ضروری است که ما هنوز نتوانستیم گفتمانی برای بهتر مصرف کردن با مردم داشته باشیم.

علی آبادی بیان کرد: به شما اطمینان می‌دهم در صورت تأمین مالی موفق عمل کنم. تلاش خواهیم کرد با توسعه گفت و گو مردم عزیزمان را همراه و همدل سیاستمداران کنیم. متعهد می‌شوم اهداف برنامه هفتم را طی کنیم. معتقد هستیم تکیه بر منابع دولتی راه واقع گرایانه برای توسعه و رسیدن به اهداف نیست.‌

وی افزود: راه حل در ایجاد جذابیت در محیط کسب و کار در حوزه برق است. مطابق بررسی‌ها به نظر می‌رسد انباشت تعهدات وزارت نیرو منجر به ضرر سرمایه گذاران شده است و نابسامانی در حوزه برق مانع از سرمایه گذاری شده و در نهایت شاهد مهاجرت نخبگان هستیم.

وزیر پیشنهادی نیرو بیان داشت: صندوق توسعه ملی هم که منافع ملی کشور را بیش از هر سرمایه گذاری تأمین می‌کند، سرمایه گذاری در این زمینه را از اولویت خود خارج کرده است. ما چاره‌ای جز اینکه خود را از مواضع اجرایی به حوزه تنظیم گری ببریم نداریم. باید زمین بازی را برای بهترین دونده‌ها فراهم کنیم.

منبع: مهر

741764