گودرزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:

علی‌آبادی در گذشته هیچ دستاوردی نداشته است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه پیشنهادی وزارت نیرو عملکرد فاجعه‌آمیزی در مپنا و حوزه آب و برق داشته است.
تصویر علی‌آبادی در گذشته هیچ دستاوردی نداشته است

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا گودرزی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: نمایندگان مجلس ما امروز باید تصمیمات سرنوشت سازی بگیریم و باید در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دقت کافی داشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از ابرچالش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مشکلات مربوط به حوزه آب و برق است. قطعی گسترده آب و برق، تعطیلات ادارات و ناترازی انرژی خسارات جبران ناپذیری را بر اقتصاد و صنعت کشور وارد کرده و از سوی دیگر منجر به افزایش نارضایتی‌های عمومی شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی آبادی در شرایطی برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی شده که همگان به خوبی می‌دانند که سوابق اجرایی و عملکرد مدیریتی وی در گذشته چه لطمات جبران ناپذیری را به حوزه آب، برق و صنعت کشور زده و گزینه‌ای برای تصدی وزارت نیرو معرفی شده که در گذشته هیچ دستاوردی نداشته است.

گودرزی اظهار کرد: در صورتی که علی آبادی وزیر نیرو شود نه تنها به منافع ملی آسیب می‌زند بلکه ما را از رسیدن به اهداف برنامه توسعه دور می‌کند. مگر ما مشکلات خودروسازی را فراموش کرده‌ایم و علی آبادی با وزارت صمت چه کرد که می‌خواهیم وزارت نیرو را به وی بسپاریم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: علی آبادی عملکرد فاجعه باری در مپنا داشت و یک نمونه از شاهکارهای مدیریتی وی در سال ۹۵ بود. در آن مقطع دولت وقت برای حل مشکل برق می‌خواست قراردادی مبنی بر ساخت ۷ نیروگاه ترکیبی منعقد کند که علی آبادی جلوی آن قرارداد بزرگ را گرفت و اگر آن قرارداد اجرایی می‌شود امروز تا این حد مشکل آب و برق نداشتیم.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه بنده مشکلات عدیده ای در این زمینه دارد و آقای علی آبادی آیا شما می‌دانید که قمرود با زادگاه من چه کرده است؟ می‌دانید که نداشتن آب شرب پایدار به چه معناست؟ عدم انجام تعهدات وزارت نیرو خسارت‌های جبران ناپذیری را در حوزه انتخابیه بنده ایجاد کرده است.

گودرزی با بیان اینکه ما دیگر فرصت تکرار اشتباه نداریم، گفت: ما در کشوری خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم و در این شرایط وزیر نیرو باید فردی اصلح باشد تا بتواند مشکلات این حوزه را مرتفع کند. عمده تجارب علی آبادی در بخش خصوصی بوده و وی گزینه مناسبی برای وزارت نیرو نیست.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر عمده برنامه علی آبادی سازه محور است به این معنا که وی بیشتر به دنبال ساخت سد و انتقال آب از مناطق پرآب کشور به مناطق کم آب است که این موضوع مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است. وی برنامه‌ای برای رفع مشکلات آب و برق ندارد و فردی باید تصدی وزارت نیرو را برعهده داشته باشد و حوزه آب و برق را مدیریت کند تا کشور دیگر دچار تنش آبی و قطعی برق نشود که علی آبادی این ویژگی را ندارد.

منبع: مهر

741756