مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

23 شهریور ماه سال جاری طرح «الزام دولت به تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم» در جلسه علنی مجلس اعلام وصول شد. بر اساس آنچه در این طرح نوشته شده قرار است «اجازه هر گونه افزایش قیمت محصولات و کالاها به هر نوع و عنوان همچنین صادرات کالاهای اساسی، دارو، اقلام و به‌طور کلی خدماتی که سهم بزرگی در سبد معیشت خانوارها دارند یا انحصاری هستند، به تولید و عرضه‌کنندگان داده نشود.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

آمار خانه‌های خالی بیش از رقم اعلام شده است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی به کمک سازمان بازرسی نسبت به شناسایی واحدهای باقی مانده خالی و معرفی آن به سازمان امور مالیاتی اقدام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

نوسازی ناوگان حمل و نقل، جان تازه‌ای به اقتصاد کشور می‌دهد

ما به دنبال واردات کشنده‌های سنگین زیر ۳ سال هستیم. دولت جدید نیز همکاری‌هایی را در این خصوص داشته است و اخیراً اجازه دادند که یکسری کشنده‌های سنگین از گمرک آزاد شوند. امیدواریم که روند آن در روزهای آتی تسریع شود و سریعاً ناوگان حمل و نقل نوسازی شود تا جان تازه‌ای به اقتصاد کشور دهد.
نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: ستاد کل نیروهای مسلح از من به دلیل اینکه در مورد سربازی اظهار نظر داشتم، به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه ترکیب نمایندگان منتخب برای حضور درکمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تکمیل شد، گفت: ان شاءالله هفته آینده اولین جلسه این کمیسیون تشکیل می شود.
مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران:

پرونده ماینر‌های بورس به قوه قضاییه ارجاع شود

در چند روز اخیر اخباری مبنی بر وجود چندین دستگاه ماینر استخراج رمز ارز در شرکت بورس تهران منتشر شد و در نهایت سازمان بورس در اطلاعیه‌ای صحت این اخبار را تایید کرد و مدیر عامل آن نیز از سمت خود استعفا داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای و تاثیر آن بر خنثی‌سازی تحریم‌ها، تداوم مذاکرات برجامی را سیاست تثبیت شده جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت:‌ وزیر امور خارجه نیز در جلساتی که با کمیسیون امنیت ملی داشته بر این نکته تاکید کردند.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور در نامه‌ای به وزیر علوم تأکید کرد: احکام تامین سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد قطب(هاب) بین‌المللی جهت ارائه آموزش‌های مجازی (الکترونیکی)، نیمه حضوری، باز و از راه دور، تجاری‌سازی ایده و دانش در تولید محصول و خدمات دارای ارزش افزوده برای تحقق نیاز به همت و پیگیری بیشتری دارند.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: نباید از اهمال‌کاری مدیرانی که موجب زحمت و هزینه‌های غیر قابل دفاع برای زائران ⁧‫اربعین حسینی‬⁩ شدند، به راحتی عبور کرد.