پاسخ محکم دیپلماسی ایران به مواضع رئیس‌جمهور روسیه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد که مذاکرات میان کشورهای همسایه بدون مشارکت جمهوری اسلامی ایران آسیب‌پذیر خواهد بود و نقش ایران در ایجاد تفاهم و ثبات امنیتی غیرقابل انکار است.
تصویر پاسخ محکم دیپلماسی ایران به مواضع رئیس‌جمهور روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به انتقاد از موضع‌گیری ولادیمیر پوتین درباره کریدور زنگزور پرداخت و تأکید کرد که هرگونه تهدیدی علیه منافع ملی ایران خط قرمز سیاست‌های کشور است.

مالکی اظهار داشت که دیپلماسی ایران پاسخ محکمی به مواضع رئیس‌جمهور روسیه خواهد داد و افزود: ایران انتظار دارد که روسیه در روابط خود با ایران یک بام و دو هوا عمل نکند.

وی همچنین به رفتار دوگانه روسیه در مسائل منطقه‌ای اشاره کرد و گفت که این نوع رفتارها از سوی ایران قابل قبول نیست و به معنای "زدن خنجر از پشت" محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه تأکید کرد که مذاکرات میان کشورهای همسایه بدون مشارکت جمهوری اسلامی ایران آسیب‌پذیر خواهد بود و نقش ایران در ایجاد تفاهم و ثبات امنیتی غیرقابل انکار است.

مالکی همچنین هشدار داد که اگر ایران در حاشیه مذاکرات قرار گیرد و تعرضی به مرزهایش صورت گیرد، قطعاً با واکنش قاطع جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

او تصریح کرد که حضور کشورهای بیگانه در مذاکرات تهدیدی برای مرزهای ایران با همسایگان به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به رفتار دوگانه روسیه برای حفظ منافع خود، گفت: روسیه در ماجرای جزایر سه گانه رفتار دو پهلو از خود نشان داد و پاسخ قاطعانه‌ای از ایران گرفت لذا در مورد گذرگاه زنگزور نیز همان رفتار را تکرار می‌کند.

منبع: تسنیم

763727

سازمان آگهی های پرسون