مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره کننده بسیاری از واقعیات برجام را به مجلس اطلاع نداد، گفت: اعترافات اخیر ظریف بخش کوچکی از واقعیات برجام بود.
با صدور اطلاعیه ای اعلام شد؛

اجلاس خبرگان رهبری به تعویق افتاد

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری طی اطلاعیه ای اعلام کرد که مان برگزاری نهمین اجلاس این نهاد به تعویق افتاده است.
نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس با بیان اینکه شاهد قدرنشناسی مقامات آذربایجان در قبال رفتارهای دوستانه ایران هستیم، گفت: آذربایجان به زودی بهای سنگین اقداماتش در مورد ایران را خواهد پرداخت.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: برخی سعی دارند که حد نصاب شناور برای قبولی در آزمون وکالت را به حد نصاب ثابت و مطلق تغییر دهند و طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را به ضد خودش تبدیل کنند.
عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به طرح شفافقت آرا آن را از اصول مسلم مجلس انقلابی دانست و درباره اداره سازمان امور زندان‌ها خاطرنشان کرد: اگر این ارگان زیر نظر وزارت دادگستری قرار بگیرد،امکان نظارت و طرح سوال و استیضاح در مورد آن فراهم می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: تیم مذاکره‌کننده و بویژه ظریف و روحانی باید به دلیل خسارات برجام و اعتراف به عدم دقت در متن آن مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرند چرا که افکار عمومی انتظار دارد ابعاد مختلف آن شفاف شده و پشت پرده‌ها روشن شود.

نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: ما اهل تعدی و تجاوز نیستیم اما به هیچ احدی اجازه نمی دهیم که اسرائیل و داعش را در مرزهای ایران مستقر کند چرا که امنیت در مرزهای ایران شوخی بردار نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حکام ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی با ایجاد مثلث شوم علیه ایران قطعا در ورطه‌ نابودی خواهند افتاد گفت: کشورهای منطقه وقتی دارای امنیت می‌شوند که امنیت خود را با ایران پیوند بزنند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تصمیم به استقرار تیم بازرسی این کمیسیون در نهاد ریاست جمهوری به منظور بررسی ترک فعل‌های حسن روحانی خبر داد و گفت: این تیم وظیفه رسیدگی به تمامی اسناد و ابعاد مختلف این پرونده را برعهده دارد.
علی مطهری در توییتی نوشت: به سختی‌های غیرضروری مردم پایان دهیم. دولت جدید اگر مستقیماً و بدون واسطه اروپا با آمریکا مذاکره کند سریعتر و بهتر نتیجه می‌گیرد.
حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با پرسون پاسخ داد:

علت مخالفت برخی نمایندگان با طرح شفافیت آراء چیست؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همکاران مخالف طرح شفافیت آراء نمایندگان، دغدغه‌هایی بابت فشار و تهدید برخی گروه‌های صنفی در خصوص رأی مثبت و یا منفی خود نسبت به موضوعات مختلف دارند.
نماینده مردم قم عامل متضرر شدن ملت ایران در پرونده کرسنت را شخص روحانی و زنگنه دانست و گفت: لجبازی و سیاسی‌کاری این دو نفر موجب ضرر بزرگ کشور در این پرونده شد.
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تسهیل صدور مجوز کسب وکار به بیان توضیحاتی درباره طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پرداخت.
هشدار نماینده اراک به در پی لفاظی های اخیر رئیس جمهور ترکیه؛

آقای اردوغان؛ اگر سردار سلیمانی نبود الان نام و نشانی نداشتی که بخواهی رجز بخوانی!

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آقای اردوغان اگر اقدامات ‎ سردار سلیمانی در نجاتت از‎ کودتا نبود الان دیگر نام و نشانی نداشتی که بخواهی رجزخوانی کنید.
نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس مجلس از بازدید اعضای این کمیسیون از مرزهای شمال غربی و بویژه مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: باکو نباید نزاکت دوستی با تهران را مورد خدشه قرار دهد و ایران نفوذ صهیونیست‌ها را بر نمی‌تابد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برگزاری اولین جلسه کمیسیون مشترک به منظور بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های اجتماعی در یکشنبه هفته آینده (19 مهرماه) خبر داد.