مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، گفت: در جریان انتخابات مجلس یازدهم، با شورای نگهبان در مورد افرادی که از سوی حزب موتلفه داوطلب کاندیداتوری بودند اما احراز صلاحیت نشده بودند صحبت شد که تشکر ویژه دارم که فرمودند آن کس را که موتلفه معرفی کند صلاحیتش برای ما احراز شده است. ادعایی سنگین که بارها مورد مناقشه بین اصلاح طلب‌ها و شورای نگهبان بوده و با توجه به شان و جایگاه و ماموریتی که شورای نگهبان دارد اگر درست باشد قطعاً باید به بسیاری از سوالات پاسخ داده شود!
بیگی نژاد با اشاره به عدم موافقت وزیر نفت سابق با احداث پتروپالایشگاه؛

زنگنه جلوی پایمان سنگ انداخت!

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه متاسفانه وزیر نفت سابق زمین و خوراک برای ساخت پتروپالایشگاه در اختیار قرارگاه خاتم قرار نداد، گفت: اگر توانسته بودیم از نفت و میعانات گازی بنزین بیشتری تولید کنیم قطعاً و به راحتی آن را به کشورهای مختلف می‌فروختیم و برای کشور ارزآوری می‌کردیم
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز ( جمعه 19 آذرماه ) در شانزدهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با موضوعات محوری فلسطین، مهاجرت و افغانستان حاضر شد و سخنرانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم تاکنون در زمینه مقام‌سازی اقتصاد کشور در برابر تحریم‌ها عملکرد قابل قبولی داشته است از سوی دیگر پیام‌هایی که به کشورهای خارجی می‌دهد این است که ما اقتصاد و سفره مردم را به مذاکرات و برجام گره نمی‌زنیم.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه به شرط لغو همه تحریم‌ها پای میز مذاکره می‌نشینیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همیشه پای میز مذاکره‌ای که هیچ عایدی برای ما نداشته و فقط خسارت داشته باشد، نخواهد ماند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مذاکرات باید منافع کشور در نظر گرفته شود،گفت: ‌آمریکایی‌ها می خواهند ایران را در بحث مذاکرات مقصر جلوه دهند همین یکی دو روز پیش ما را تحریم کردند لذا مشخص است عزم و اراده جدی ندارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی که برای حضور در شانزدهمین اجلاس اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری ‌های اسلامی به ترکیه سفر کرده است، لحظاتی پیش وارد فرودگاه استانبول شد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: دانشجویان پذیرفته شده در آزمون سراسری و در حال تحصیل باید به تحصیلشان ادامه دهند و ادعای سازمان سنجش مبنی بر اینکه باید دوباره در آزمون شرکت کنند، محلی از اعراب ندارد.
عنابستانی در واکنش به اظهارات قالیباف درباره سیلی زدنش به سرباز؛

قالیباف تحت تاثیر رسانه و فضای مجازی است

نماینده سبزوار درباره اصلاح اظهارات رئیس مجلس درباره سیلی زدن او به سرباز راهور گفت: قطعا قالیباف تحت تاثیر رسانه و فضای مجازی است. ایشان سودای ریاست جمهوری هم داشته می‌خواسته فضای افکار عمومی را طرف خودش نگه دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران و ترکیه دارای روابط دو جانبه بسیار خوب و قابل توسعه‌ای هستند، گفت: سند همکاری جامع ایران و ترکیه در حال نهایی شدن است.