مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای خدماتی آموزش و پرورش هم چشم انتظار اند، گفت: این افراد با حداقل حقوق کار می‌کنند و باید تدبیری برای حمایت از آنان اتخاذ شود.
رئیس مجلس با بیان اینکه هدف از رتبه‌بندی معلمان ارتقا و جایگاه و منزلت آنان در جامعه اسلامی است،گفت: رتبه‌بندی معلمان فقط شامل آنان می‌شود نه بخش‌های اداری و خدماتی.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در بخش های مختلف، سوءمدیریت را دلیل مشکلات کشور دانست و با بیان اینکه با تشریفات و سخنرانی و همایش کار پیش نمی رود، تاکید کرد: باید در میدان باشیم.
3 روز از ایجاد پویش «تصویب قانون شهدای جهادگر در مجلس» در سامانه مردمی فارس من می‌گذرد؛ با این حال مدیران این پویش توانسته‌اند بیش از ۱۳ هزار امضا به دست آورند و انتظار می‌رود مجلس هرچه سریع‌تر پی‌گیری را در دستور کار قرار دهد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بر اساس اظهارات معاون سازمان برنامه و بودجه، دولت در سال ۱۴۰۱ میزان عوارض خروج از کشور را همان ۴۰۰ هزار تومان برای هر شخص در نظر گرفته و عدد آن را افزایش نداده است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ضمن عذرخواهی از هنرمندان کشور گفت: امیدوارم رئیس سازمان صدا و سیما تدبیر خوبی در خصوص اظهارات آن مجری اتخاذ کند زیرا نه تنها به من بلکه به کل نمایندگان اهانت شده است.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به برخی شبهات درخصوص بودجه در نظر گرفته شده برای این نهاد در لایحه بودجه ۱۴۰۱، اعلام کرد: فعالیت‌های شورای نگهبان فقط برای سال انتخابات نیست.
رییس مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی جداگانه به روسای مجالس کشورهای قطر، ژاپن، رومانی، فنلاند، قزاقستان، تایلند، نیجر، امارت متحده عربی، بورکینافاسو، کنیا و جمهوری آفریقای مرکزی فرارسیدن روز ملی این کشورها را تبریک گفت.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش حائز اهمیت رانندگان در گردش کالا در کشور از مجلس و وزارت راه خواست که از حقوق رانندگان حمایت کنند.
سرنوشت مبهم بودجه شرکتهای دولتی؛

یک بار در عمرتان شفاف باشید!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از سرنوشت ادامه دار و ابهام آمیز ردیف بودجه شرکت‌های دولتی گفت:‌ مجلس و دولت کمک کنند تا یکبار برای همیشه این مسأله برای سال 1401 حل شود.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۱ از بودجه سال های سال های گذشته متفاوت است و دولت تلاش کرده که این لایحه را مبتنی بر عدالت تدوین کند.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه دولت سیزدهم برای حل مشکلات قشر متوسط و ضعیف جامعه اعلام کرد: بنا به اهمیت این موضوع فرایند نگارش بودجه ۱۴۰۱ تدوین شده است.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه نمایندگان باید به همه بخش‌های بودجه اشرافیت داشته باشند، گفت: صلاح نیست که مجلس اختیار تام به کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه بدهد.
نماینده مردم قم در مجلس گفت:‌ فضاسازی اصلاح طلبان علیه تیم مذاکره‌کننده دولت جدید بیشتر با هدف انحراف افکار عمومی از مسائل پیش آمده در بحث مذاکرات در دولت قبل است تا مردم فراموش کنند که چه تحریم‌هایی در زمان مذاکره مذاکره‌کنندگان در دولت قبل به کشور تحمیل شده است.
راستینه با اشاره به فضاسازی اصلاح طلبان علیه مذاکرات وین؛

اصلاح طلبان خوشحال می‌شوند مذاکرات به نتیجه نرسد!

نماینده مردم شهرکرد گفت: در دولت قبل در هر مرحله از مذاکرات برجام تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌شد، اما در دولت آقای رئیسی معیشت مردم از مذاکرات جداسازی شده و شرط ورود به مذاکرات هسته‌ای برداشته شدن کامل تحریم‌ها مطابق برجام عنوان شده است.
در جریان بررسی بودجه 1401 مطرح شد؛

نسخه قالیباف برای شرکت های زیان ده

رئیس مجلس شورای اسلامی در توصیه ای جدید درخصوص هدفمند کردن بودجه 1401 گفت: شرکت‌هایی که در چند سال اخیر زیان ده بوده اند باید تعیین تکلیف شوند و نباید امسال بودجه‌ای برای آنان در نظر گرفته شود.
گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹، عملکرد شش ماهه سالجاری و پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شرکتهای دولتی، بانکها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، در مجلس قرائت شد.