مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخصوص انتقادات برای در نظر گرفتن سقف ۳۳ میلیون حقوق برای اساتید و پزشکان معتقد است با در نظر گرفتن این مبلغ با دست خودمان زمینه مهاجرت را فراهم کرده ایم.
به منظور رفع مشکلاک مردم صورت گرفت؛

حضور برخی از نمایندگان تهران در محله تهرانسر

در راستای پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هیاتی از مجمع نمایندگان تهران صبح امروز با حضور در منطقه تهرانسر از نزدیک با مردم به گفتگو نشستند.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با تاکید بر اینکه قیمت‌ها چه تدریجی و چه شوک آور نباید افزایش پیدا کند، گفت: این شوک‌آور نیست اما آرام آرام افزایش قیمت داریم باز هم زجرآور است و مردم را اذیت می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش این روزها در تنگنای مالی دولت و رفت و برگشـت‌های طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلـس، روزهای سختی را پشت می‌گــذارد. واکنش یوسف نوری به رتبه‌بندی و مطالبه یک دهه معلمان کــه بــه اعتقاد بسیاری از کارشناسان وی از گزینه‌های قبلی تصدی این وزارتخانه به ســاختار آموزش و پرورش نزدیک‌تــر است، همان سخنان وزرای پیشیــن است که در ساختمان شهید رجایی فقط وعده بررسی جزئیات این طرح را دادند، اما عمــر مسئولیت‌شان به اجرای این قانون قد نکشید.
نمایندگان مجلس استفاده از یک اظهارنامه جهت ثبت یک علامت برای کالا‌ها و خدماتی که شامل چند طبقه‌ بین‌المللی هستند، با پرداخت هزینه‌ مربوط در طرح حمایت از مالکیت صنعتی را بلامانع دانستند و راه‌اندازی موتور جستجوگر علائم تجاری در طرح مذکور را حداکثر ۶ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن قانون امکان‌پذیر کردند.
با اشاره به انتشار خبر مازوت سوزی در نیروگاه‌های کشور؛

مازوت؛ قاتق نان ملت یا قاتل جان ملت؟!

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما مجبور هستیم مازوت بسوزانیم و آلودگی آن را هم تحمل کنیم. برای جلوگیری از خاموشی در ادارات، صنایع و بیمارستان‌ها نیاز به برق داریم؛ اگر مازوت نسوزانیم کشور به خاموشی فرو می‌رود.

بیگی‌نژاد خطاب به مقامات آمریکایی؛

شرم هم خوب چیزی است!

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این آمریکایی ها بودند که از برجام خارج شدند و حال امروز ایران را متهم می کنند.
ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی مجالس کشورهای مختلف در مسیر توسعه پایدار، هم‌گرایی سیاسی، اشتراک‌گذاری تجارب موفق و گسترش منافع مشترک طرفین این روزها در حال تقویت بوده و به عنوان ابزار مؤثر برای تأمین منافع ملی کشورهاست، از این رو مجلس شورای اسلامی نیز گام‌های بلندی در راستای احیا و تقویت دیپلماسی پارلمانی برداشته و در این مسیر رو به‌ جلو است.
خضریان با انتقاد از افزایش ۱۸ درصدی نرخ خودرو؛

افزایش مکرر قیمت خودرو بار روانی دارد/ وزیر صمت پاسخگو باشد!

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش مکرر قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها نیز اثر روانی دارد، گفت: باید وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.