مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

میرتاج الدینی با اشاره به جزییاتی از لایحه بودجه؛

سیر نزولی تورم در سال آینده/ یارانه نقدی افزایش پیدا می‌کند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هدف‌گذاری دولت در بودجه ۱۴۰۱ را مطلوب خواند و گفت تورم در سال آینده مسیر نزولی خواهد داشت البته اگر مسائل دیگری در اقتصاد پیش نیاید.
نماینده مجلس یازدهم گفت اگر افرادی به دنبال آلات موسیقی هستند می‌توانند از ایران بروند. آیا سند مالکیتی دارد که تمام مساحت 1.648 میلیون کیلومتر مربع این کشور به اسم ایشان است تا هر وقت دلش بخواهد ما را از آن بیرون بندازد؟
واکنش یک نماینده مجلس به پیشنهاد واردات پشم از مغولستان:

بر اساس نیازهای داخلی تهاتر انجام می‌شود

این روزها خبر تهاتر کالاهای ایرانی با سایر کالا‌های کشورهای دیگر حاشیه ساز شد. زمان زیادی از خبر تهاتر کالا با کالا میان ایران و پاکستان نگذشته است که در آن صحبت از تهاتر برنج پاکستانی با منابع نفت و گاز کشورمان بود، اکنون خبر جنجالی دیگری در همین رابطه منتشر شده و آن مربوط به واردات پشم از مغولستان است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: درجلسه کمیسیون درباره آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند و نارضایتی‌های مردم نسبت به تعویق در صدور کارت ملی با حضور وزیر کشور بررسی شد.
عضو هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران حاضر در شانزدهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) به تشریح ابعاد این اجلاس و حضور هیئت عالی رتبه پارلمانی ایران در آن پرداخت.
هشدار نماینده مجلس به وزارت اطلاعات؛

قبل از فرار جلوی مدیر بانکی لندن نشین را بگیرید!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه خواست سریعا جلوی فعالیت و خروج از کشور مدیرعامل بانک خصوصی که دائما به انگلستان سفر می کند را بگیرند و مسئولان جدید بانک مرکزی نیز از ادامه فعالیت این مدیران نفوذی ممانعت کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به لزوم تقویت دیپلماسی اقتصادی در دولت از تمرکز کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس بر برنامه‌های اقتصادی 100 روزه وزرا خبر داد.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمبود پزشک در سطح کشور محرز است،گفت: در صورت عدم تصویب طرح افزایش ظرفیت پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس به سرعت وارد عمل خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه، با بیان اینکه در بین اهدافی که رئیس جمهور برای بودجه1401 پیش‌بینی کردند، نقاط قوت بیشتری نسبت به نقاط ضعف آن مشاهده می شد گفت: کار خوبی که در بودجه انجام شده کاهش بدهی‌های دولت و کاهش کسری بودجه است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم در پی کاهش انتشار اوراق، بدهی‌هاست گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه چند سال ریاضت اقتصادی داشته باشیم تا به یک ریل درستی در اقتصاد برسیم دولت باید به مردم و مجلس تضمین دهد که این سیاست‌ در نهایت منجر به نتایج خوبی خواهد شد یا نه.
اکبری تالارپشتی با اشاره به گرانی اخیر قیمت خودرو؛

دولت ساختار دو خودرو ساز داخلی را سرو سامان دهد

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه دو خودرو ساز بزرگ در ایران عملا حیاط خلوت دولتها هستند نه بنگاه اقتصادی از دولت انقلابی خواست ساختار این دو خودروساز را ساماندهی کند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب ۳ ماده طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در نشست امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: بررسی نهایی این طرح به نشست بعدی کمیسیون موکول شد.
نماینده مجلس گفت:بنده صلاح نمی‌دانم که این لوازم به کشور وارد شود. بنده و همکارانم به عنوان خادم مردم دغدغه شب و روز ما فقط معیشت مردم است.