مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دستگاه‌های امنیتی باید به موضوع فعالیت مجموعه های ارز فردایی ورود کنند و اجازه ندهند که این سامانه‌ها بازار ارز را تهییج کنند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کل زیرساخت‌ها را متلاشی و نخبگان فضایی را تارومار کرد.
محمد باقر قالیباف در صحن علنی مجلس از وزیر ارتباطات خواست که در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام دیجیتالی در حوزه کارت هوشمند و پرونده الکترونیکی سلامت تعیینو تکلیف کند.
عنابستانی در واکنش به سخنان قالیباف درباره سیلی زدن به یک سرباز؛

بالاخره کمی حقیقت روشن شد!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از شجاعت ریاست مجلس قدردانی می‌کنم که بعد از چندین ماه دروغ پراکنی، وی بالاخره به اندازه کمی حقیقت را روشن کردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه محور فعالیت ها در دور جدید وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات است تاکید کرد: در یک کلام اگر بخواهم بگویم، وزارت ما وزارت توسعه شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.
حرف‌های روز گذشته معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران حکایت از این دارد که کم‌کم رفاقت نمایندگان و دولت سیزدهم در حال شکرآب‌شدن است، آنجا که محمد حسینی گفت: «تعامل دولت و مجلس یک بحث راهبردی است و ما تأکید داریم که همواره بین دولت و مجلس همکاری برای خدمت وجود داشته باشد. باید از حاشیه و مسائل تنش‌زا پرهیز کنیم؛ چرا‌که دود چالش‌ها به چشم مردم خواهد رفت».
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئولیت سنگین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه زیرساخت‌ها، گفت: تحول در حکمرانی که چالش اصلی کشور است، در این وزارتخانه باید دنبال شود.
به منظور تامین نظر شورای نگهبان و براساس مصوبه امروز نمایندگان، آرای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها حداکثر ظرف ۴۸ ساعت قابل شکایت به دیوان عدالت اداری است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مطالبات دانشجویان فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی است گفت: آنچه ما را از آرمانهای انقلاب اسلامی دور کرده است در اصل عملکرد و کارنامه مسئولان در پیگیری مطلبات به حق مردم است .
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی گزارش این کمیسیون درخصوص عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره تکالیف مقرر در قانون و برنامه‌های کلان و تعهدات مربوطه را قرائت کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مهمترین موضوع ما توسعه اقتصادی بین دو کشور است و دلیل روشن آن هم این است که دشمنان جبهه مقاومت آنچه که در عرصه میدان نتوانستند به دست بیاورند را در جنگ اقتصادی دنبال می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از عدم شفافیت ۸۱ هزار میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت:‌ در شرایطی که دولت برای تدوین منطقی و عاقلانه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ باید انضباط مالی بودجه را افزایش دهد قابل قبول نیست.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رییس مجلس در نامه ای به نگهداری خواستار بررسی فوری راهکارهای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی درباره حفاظت از محیط زیست شد.
موسوی با انتقاد از عدم پرداخت بودجه تسهیلات اشتغالزایی؛

مراقب باشیم ماجرای وام ها به انحراف کشیده نشود!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: مهم ترین مکانیزم های تسهیلاتی که برای اشتغال و کارآفرینی داده می شود دیوان محاسبات است این نهاد گزارش تفریغ بودجه را مشخص می کند و به همین جهت باید تعیین شود که بودجه در محل های اصلی خود مصرف شده یا خیر.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس و دولت باید با یک اقدام انقلابی و بهره‌گیری از راهکارهای مثبت یک تثبیتی در اوضاع اقتصادی بر اساس نرخ تورم داشته باشند و مردم واقعا نباید بیش از این در تنگنا قرار گیرند.
آغاز سخنرانی قالیباف در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی؛

ما در حکمرانی کارنامه قابل قبولی نداریم !/ ریالی هم از مجلس دریافت نمی‌کنم!

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه بحث مربوط به حکمرانی، بزرگترین چالش امروز کشور است، گفت: ما در حوزه حکمرانی کارنامه قابل قبولی نداریم و دچار مشکل هستیم.