مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

جهت حضور در اجلاس PUIC ؛

قالیباف عازم ترکیه شد

رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در شانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی «puic » در استانبول، از فرودگاه مهرآباد عازم ترکیه شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از بی توجهی وزرا به دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات اصفهان گفت: وزیر میراث فرهنگی برخلاف دستور رئیس جمهور به اصفهان نیامد و کاری انجام نداد، آقای رئیس جمهور ما از وزرای شما توقع پاسخگویی، تلاش، تحرک و پیگیری مستمر داریم،
راستینه درباره عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم؛

ژنرال‌های خسته در پی تخریب دولت اند/ آقایان همکار؛ شما چرا؟!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ژنرال‌های سیاست‌باز خسته و بیگانه با کار جهادی به دنبال تخریب دولت سیزدهم هستند ،گفت: منطقی است اگر آن ها این حجم از فعالیت موثر را درک نکنند و دست به تخریب دولت و مجلس بزنند اما از دوستان و برخی از همکاران خود متعجبم که آنها چرا اینگونه این فرصت ارزشمند را ناسپاسی می‌کنند.
آیت‌الله جنتی در جلسه شورای نگهبان تاکید کرد؛

دانشجویان امروز مسئولان فردای کشور اند

دبیر شورای نگهبان روز دانشجو، با تاکید بر ضرورت اهمیت بیشتر به نسل دانشجو گفت: دانشجویان امروز مسئولان فردای کشور هستند، امروز هر جور پرورش یابند، آثارش فردا ظاهر خواهد شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی“قانون راهبردی لغو تحریمها"و مصوبات "کمیته تطبیق مذاکرات هسته ای" فصل الخطاب خواند و گفت: گزارش ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ حاکی از تسلط، تعادل و عقلانیت و اهتمام تیم کشورمان برای رسیدن به منافع حداکثری در برابر کشورهای ۴+۱بود که مورد حمایت اعضای کمیسیون قرار گرفت.
الهیان درخصوص عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم؛

رئیسی تاکنون عملکرد قابل قبول داشته است/ از بیرون گود لنگش نمی کند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور رئیس جمهور و دولتمردان در بین ضعیف‌ترین طبقات جامعه امید و اعتماد را به این افراد بازگردانده است گفت:مسئولان کاملاً از نزدیک درد و مشکلات مردم را لمس می کنند و به جای پشت میز در صحنه و میدان برای حل مشکلات مردم تصمیم گیری می کنند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه کمیسیون اصل نود و سازمان بازرسی ضمن مرور و بررسی همکاری‌های نظارتی دو جانبه درباره تشکیل بازرسی ویژه برای رسیدگی پرونده های کمیسیون اصل نود تفاهماتی حاصل شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سیاست دولت قبل این بود که برجام به هر قیمتی پذیرفته شود و این‌که شش ماه بعد چه اتفاقی می‌افتد اصلا برایشان مهم نبود بلکه می‌خواستند برجام را به نام خود احیا کنند و به ضررهای آن نیز توجه نداشتند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ابطال گواهینامه اختراع در صورت عدم ساخت و استفاده از آن در مدت زمان 4 سال ازسوی دادگاه موافقت کردند.
مجلس شورای اسلامی بار دیگر و در راستای افزایش جمعیت کشور، طرحی به‌عنوان «اعطای تابعیت به اتباع خارجــی» در دست بررسی دارد و با توجه به شکست طرح‌های گذشته در ایــن رابطــه، هنوز برخی از نمایندگان مجلس به‌دنبال افزایش جمعیت و سرمایــه‌گذار برخی از افراد در کشـوری هستند که دولت‌ها قادر نبودند بسیاری از نیازهای اقتصادی شهروندان ایرانی را تامین کننــد و ایران با کوهی از تحریم‌های اقتصادی و سیاسی مواجه است.
سید نظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه غیر علنی امروز صبح مجلس گفت: با توجه به اهمیت موضوع شفافیت در مجلس و مباحث مختلفی که در این خصوص در خود مجلس و در افکار عمومی وجود دارد ما امروز صبح جلسه ای در این باره برگزار کردیم.
سخنگوی هیئت رئیسه در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی به خبرنگاران گفت: مجلس پرچمدار شفافیت است و قطعا طرح شفافیت نمایندگان در دستور کار مجلس قرار می گیرد.
نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای اصلاح ساختار بودجه 1401 موضوع شفاف‌سازی شرکت‌های دولتی و بانکهاست گفت: اگر برای این موارد تصمیم‌گیری نشود اثرات آن در حوزه تصمیمات اقتصادی کشور ما را با چالش جدی مواجه می‌کند و این مسیر استمرار خواهد داشت.