گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

تحولات افغانستان با حضور دوباره طالبان، موجی از نگرانی‌ها را در بین شخصیت‌های شناخته شده و تاثیرگذارِ سفر و گردشگری تشدید کرده است و با به اشتراک گذاشتن تصاویری از زیبایی‌های افغانستان و بحران تازه این کشور، مردم جهان را به همدردی و همبستگی با افغانستان دعوت کرده‌اند.

سال گذشته، نشست سالانه کمیته یونسکو به دلیل همه‌گیری جهانی به تعویق افتاد و جلسه برای موضوعات سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در ماه گذشته به‌صورت آنلاین برگزار شد. این مرکز نزدیک به ۴۰ مکان جغرافیایی و تاریخی را برای یافتن مکان‌هایی با «ارزش برجسته جهانی» در نظر گرفت. از این تعداد، ۳۴ مکان به فهرست اضافه شد که بیش از ۸۰ درصد آنها در اروپا و آسیا واقع شده‌اند.

به دنبال اعلام تعطیلی پنج‌روزه در کشور، ستاد ملی کرونا فقط فعالیت مشاغل «ضروری» را مجاز اعلام کرده است که بر اساس تازه‌ترین فهرست منتشرشده، «مراکز اقامتی» از این گروه حذف شده و مجاز به فعالیت نیستند.

همزمان با خیز پنجم کرونا؛

مقررات پذیرش مسافر به ایران تغییر کرد

با خیز پنجم کرونا در کشور، مقررات پذیرش مسافر در مبادی ورودی ایران نیز مطابقِ شرایط کنونی با تغییراتی همراه شد.

حذف ایران از گردشگری اروپاییان؛

سفر به عربستان به جای ایران!

برخی شرکت‌های گردشگری در اروپا با حذف تورها و برنامه سفرِ ایران، عربستان را جایگزین کرده‌اند.

یک کارشناس گردشگری با تأکید بر ظرفیت توریسم غذایی برای توسعه صنعت گردشگری ایران گفت: یکی از راه‌های موثر در توسعه توریسم غذایی ایجاد نظم از طریق دسته‌بندی و تخصیص بارکد به هر غذا و انتشار آن از طریق مجلات و سایت‌های داخلی و بین‌المللی توسط مهندسین صنایع غذایی و متخصصین مربوطه است.

در آخرین به‌روزرسانی مقررات سفر بین ایران و ارمنستان، مسافران هنگام بازگشت و ورود به ایران، به داشتن تست پی‌سی‌آر (PCR) با اعتبار ۷۲ ساعت ملزم شده‌اند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی می‌گوید: بیشترین خسارت کرونا در ایران به صنعت گردشگری وارد شد اما راهکار خروج از این وضع هم مشخص است؛ امیدواریم به موازات واکسیناسیون، برنامه‌های مربوط به متقاعدسازی اذهان گردشگران داخلی و خارجی برای سفر را شروع کنیم.

طرح یک روز بازدید رایگان از «جزیره موزه» برلین در هفته، ویترین‌های کرونازده تاریخ و هنر پایتخت آلمان را احیا کرد.

مسافرانی که دو دُز واکسن "سینوفارم" و "سینوواک" را کامل تزریق کرده باشند، در صورت دریافت دُز اضافیِ یکی از چهار واکسن تاییدشده در عربستان، پذیرفته می‌شوند.