زیباترین جزیره دنیا در یونان را بشناسید

جزیره سانتورینی در یونان یکی از زیباترین نقاط دیدنی دنیاست که مناظر و طبیعت شگفت‌انگیزی دارد.
تصویر زیباترین جزیره دنیا در یونان را بشناسید

به گزارش سایت خبری پرسون، جزیره زیبای سانتورینی یا «ترا» در ۲۰۰ کیلومتری کشور یونان و وسط دریای اژه قرار گرفته است. این جزیره به دلیل موقعیت خاص و همچنین رنگ سفید خانه‌هایش معروف شده است. وسعت جزیره سانتورینی ۷۴ کیلومتر مربع است که جزیره کرت نیز در ۱۰ مایلی جنوب آن قرار دارد.

در مرکز جزیره سانتورینی شهر تیرا یا فیرا قرار گرفته که شامل ۱۳ روستا است. بسیاری از این روستاها هنوز سبک سنتی زندگی و معماری ویژه خود را حفظ کرده‌اند که همین نوعی جاذبه گردشگری محسوب می‌شود. رفت و آمد از این جزیره با کشتی‌ به سمت جزیره کرت و جزیره‌های دیگر انجام می‌شود. یک فرودگاه بین‌المللی نیز در این جزیره تاسیس شده است. برخی عقیده دارند که «ترا» همان شهر افسانه‌ای گمشده آتلانتیس است. انفجار آتفشان باعث شد گودال بزرگی وسط جزیره به وجود بیاید و این گودال بعدها وقتی آب‌های دریای اﮋه به درون آن راه پیدا کرد، به یک خلیج بسیار زیبا تبدیل شد.

یکی از دلایل زیبایی جزیره سانتورینی روستاهایی است که در طول زمان روی لبه‌های تیز آتشفشان‌های بلند این جزیره ساخته شد. این خانه‌های زیبا در کنار مناظری شگفت از تخته سنگ‌های صاف و خلیج آبی چشم انداز بسیار زیبایی به جزیره سانتورینی می‌بخشد که همه گردشگران را شیفته خود می‌کند.

درباره آب و هوای جزیره سانتورینی باید گفت که این جزیره در تابستان آب و هوای بسیار گرم و خشکی دارد؛ بنابراین برای سفر به این جزیره دو فصل بهار و پاییز مناسب‌تر است. در فصل زمستان هوای جزیره کمی مرطوب می ‌شود و معمولا هتل‌ها و مغازه‌‌ها بسته هستند.

دیدنی‌های جزیره سانتورینی

فیرا (Firá) یا ثیرا (Thíra) مرکز جزیره سانتورینی است که دارای خانه‌های سفید، کوچه‌های پیچ در پیچ با راه پله‌های زیبا و کلیساهایی با گنبد آبی است. این خانه‌ها معمولا سکونتگاه دائم نیستند و بیشتر به گردشگران اجاره داده می‌شوند.

کوه آتشفشان

قدمت این کوه آتشفشان به ۳۶۰۰ سال پیش می‌رسد. شکل امروزی جزیره سانتورینی متاثر از این آتشفشان و فعالیت آن در گذشته است که وجود سنگ‌ریزه‌ها و ماسه‌های سیاه در سراسر جزیره، فعالیت این کوه آتفشفانی در زمان‌های دور را تایید می‌کند.

فانوس دریایی

این فانوس جزء یکی از اولین فانوس‌‌های دریایی یونان است که ساخت آن به سال ۱۸۹۲ باز می‌گردد. ساخت این فانوس در طول جنگ جهانی دوم متوقف شد؛ اما از سال ۱۹۴۵ و پایان جنگ دوباره شروع به کار کرد. این فانوس دریایی در ارتفاع ده متری از دریا قرار گرفته است.

اویا

اویا (OIA) نام شهری کوچک و بسیار زیبا در شمال سانتورینی است که در ۱۲ کیلومتری ساحل فیرا قرار گرفته است. مهم‌ترین منطقه گردشگری جزیره نیز همین شهر اویاست که محل قرار گرفتن هتل‌ها و هتل بوتیک‌های گران قیمت سانتورینی است که اقامتگاه‌های لوکس و لاکچری با استخرهای طبقاتی وجود دارد.

ساحل قرمز

این ساحل در نزدیکی آکروتیری و درست در زیر دیواره صخره‌ دهانه آتشفشانی جزیره قرار دارد. صخره‌‌های قرمز این ساحل در کنار ساختمان‌های سفید و گنبدهای آبی چشم‌انداز شگفت‌انگیزی را در این جزیره خلق می‌کند.

ثرا

ثرا مجموعه‌‌ای از خرابه‌های معابد هلنیستی و باقی مانده ساختمان‌های روم باستان است که در ساحل جنوب شرقی سانتورینی قرار گرفته است.

موزه

موزه باستان ‌شناسی فیرا محل نگهداری تمام وسایل به دست آمده از عهد باستان در جزیره است. در این موزه می‌توانید آثاری را ببینید که فقط به جزیره سانتورینی تعلق دارند و بیشتر آن‌ها شامل آثار کشف شده از ثرای باستان، دوران‌های دوری، هلنیستی، روم و بیزانس است.

صومعه الیاس نبی

صومعه الیاس نبی در مرتفع‌ترین بخش جزیره ساخته شده است. حکاکی‌‌های نمادین و باشکوه در کنار موزه‌ای که محل نگهداری از تاج و عصای مخصوص اسقف گریگوری پنجم است، مهم‌ترین بخش‌های بازدید این صومعه است. همچنین در این صومعه یک کتابخانه به همراه آرشیوهای رهبانی و یک آشپزخانه نیز وجود دارد.

پیرگوس

این شهر قبل از فیرا مرکز جزیره بود که به خانه‌‌هایی سفید با معماری سیکلادی معروف است. در اطراف این شهر خرابه‌‌های قلعه‌ای از قرون وسطا بر بالای تپه‌ای قرار دارد. در این شهر تاسیسات گردشگری مانند رستوران و هتل نیز وجود دارد و می‌توانید یک اقامت متفاوت را در دل خرابه‌های این شهر داشته باشید.

ساحل پریسا

پریسا زیباترین ساحل این جزیره است که به دلیل قرار گرفتن در مجاورت روستای پریسا به این نام مشهور شده است. این ساحل دارای مناظری زیبا از ماسه‌‌های سیاه رنگ است که با گدازه‌های آتشفشانی ترکیب شده‌اند. در این ساحل درختان گز، کافه‌ها و رستوران‌هایی با غذاهای دریایی موجود است.

خلیج آمودی

در خلیج آمودی می‌توانید قایق‌‌های ماهیگیری رنگارنگ، صخره‌‌های قرمز و چشم‌اندازی از شهر اویا را مشاهده کنید. در تابستان قایق‌ها و تورهای یک روزه از آمودی به «تیراسیا» می‌روند که می‌توانید یکی از مسافران آن باشید.

هتل‌ها

در این جزیره کوچک ده‌ها هتل، مسافرخانه، هتل آپارتمان و هتل بوتیک وجود دارد که معمولا دارای قیمت مناسب و امکانات مطلوبی هستند.

منبع: برترین ها

486619