گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

رئیس پلیس نظارت بر امکان عمومی فراجا گفت: با هدف اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با هنجارشکنی در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان دستورالعملی در ماه رمضان برای اماکن مسافر پذیر همانند هتل‌ها، مهمانسراها، پایانه‌ها، مراکز گردشگری تهیه شد.
ضرغامی درباره بسته شدن برخی اماکن گردشگری گفت: وزارت میراث مسئولیت نظارت بر اماکن اقامتی را بر عهده دارد. بیش از ۱۸ هزار مرکز اقامتی و تأسیسات گردشگری، بیش از ۵۲۰ هزار تخت اقامتی و ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ اتاق در حوزه اقامتی در کشور داریم، این‌ها همه مدیریت و نظارت می‌شود تا از هر جهت خدمات درستی داده شود، یکی از این مسائل سلامت اجتماعی و فرهنگی است.
معرفی نوروز توسط شرکت دیزنی، بسته شدن مراکز گردشگری و وعده های متولیان برای پیگیری آنها و قول عدم افزایش نرخ در نوروز ۱۴۰۲ از جمله خبرهای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.
رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش از ممانت ورود خودروهای مستعمل به ویژه پراید و پیکان در تعطیلات نوروز به جزیره کیش خبرداده است و نبود بلیت‌پروازی به کیش را ناشی از گارانتی هتل‌ها و حضور افراد سودجو می‌داند.
رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی با اشاره اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای درجه‌بندی کیفی برای ارائه خدمات هستند، گفت: هم‌اکنون بالاترین قیمت ارائه خدمات در یک اقامتگاه‌ بوم‌گردی به همراه صبحانه محلی برای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان است.
دولت چین، محدودیت‌های مسافرتی به ۶۰ کشور، از جمله ایران را لغو کرد و نام ایران را بار دیگر به فهرست مقاصد گردشگری چین بازگرداند.
چین تمامی محدویت‌های مرتبط با کرونا را برای ورود مسافران خارجی به این کشور برای نخستین‌بار پس از همه‌گیری کووید رفع کرد و از روز چهارشنبه انواع ویزا را برای ورود خارجی‌ها صادر می‌کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: از آنجا که سفر درایام ماه مبارک رمضان حرام نیست وظیفه مسئولان این است که متناسب با شرایط ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز جوری برنامه ریزی کنند که هم مسا فران در سختی قرار نگیرند و هم روزه داران با مشکل مواجه نشوند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و و شوراها در مجلس گفت: از آنجا که امسال ماه مبارک رمضان با ایام عید تلاقی پیدا کرده باید ساز و کاری اندیشیده شود تا مردم بتوانند از ظرفیت اماکن تفریحی و گردشگری در فاصله افطار تا سحر بهره ببرند.

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: بهترین فرصت برای عرضه محصولات صنایع‌دستی نوروز است و بهترین مکان برای عرضه محصولات صنایع‌دستی پایگاه‌های میراث‌فرهنگی هستند.