بهشت ‌سفرهای ارزان‌قیمت در جهان اینجاست!

ژاپن هرگز ورود این همه گردشگر را تجربه نکرده است؛ سقوط تاریخی ین، به معنای تجربه سفر ارزان‌تر برای افرادی است که ارزهای گردشگری دارند.
تصویر بهشت ‌سفرهای ارزان‌قیمت در جهان اینجاست!

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از بیزنس، بر اساس آخرین آمار سازمان ملی گردشگری ژاپن، بیش از ۱۴.۵ میلیون نفر در پنج ماه اول سال جاری وارد این کشور شده‌اند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته و در مسیر شکستن رکورد ۳۱ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۹ است.

این کشور جزیره‌ای که به خاطر غذا، تمیزی و ترکیبی از تجربیات آینده‌نگر و سنتی مشهور است، در حال حاضر به کمک نرخ‌های مبادله ارز فوق‌العاده، بیشتر شبیه بهشت ‌سفرهای ارزان‌قیمت شده است تا یکی از پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان باشد.

ین در ماه‌های اخیر به پایین‌ترین حد خود در ۳ دهه گذشته رسیده و همه چیز را بسیار مقرون به صرفه‌تر کرده است.

ژاپن برای سومین ماه متوالی در ماه مه پذیرای بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده بود که اکثریت آنها از کره جنوبی، چین و تایوان بودند. بیش از یک میلیون آمریکایی در پنج ماه اول سال سفرهای طولانی را از ایالات‌متحده انجام دادند که جهشی ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ داشتند.

تعداد گردشگران از ۱۹ مقصد، ازجمله تمام کشورهای گروه هفت، امسال رکورد خود را در ماه مه شکستند. گردشگران چینی از ابتدای سال نسبت به همتایان جهانی خود عقب افتاده‌اند، اگرچه این شکاف در حال کاهش است. ژاپن ثابت کرده که بهترین انتخاب برای گردشگران چینی در تابستان امسال است.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل اطلاعات بلومبرگ، ژاپن قرار است امسال رکورد ۳۴ میلیون بازدیدکننده را ثبت کند که یک سال از هدف دولت برای بیش از تعداد بازدیدکنندگان در سال ۲۰۱۹ شکسته است. نخست‌وزیر فومیو کیشیدا به هدف بلندمدت ۶۰ میلیون بازدیدکننده ورودی در سال تا سال ۲۰۳۰ پایبند بوده است.

گردشگران در ۳ ماهه اول سال رکورد ۱.۷۵ تریلیون ین را هزینه کردند و این رقم احتمالاً با افزایش تعداد بازدیدکنندگان چینی افزایش خواهد یافت. آژانس گردشگری ژاپن اعلام کرد که آنها ۲ برابر میانگین گردشگران خرج می‌کنند.

قیمت هتل‌ها در ژاپن در حال افزایش است، اما هنوز هم ارزان‌تر از همتایان جهانی خود هستند. ین ضعیف و فصل بسیار محبوب شکوفه‌های گیلاس، قیمت هتل‌های ملی این کشور را در ماه مارس به بالاترین سطح نزدیک به ۳ دهه رساند.

بر اساس داده‌های صنعت قرار است امسال حدود ۳۷ میلیون پرواز در سراسر جهان انجام شود و انتظار می‌رود که یک میلیون نفر از آنها تا پایان سال ۲۰۲۴ در ژاپن فرود بیایند. این خبر خوبی برای ژاپن نیست، زیرا تعداد مارپیچ گردشگران فشار زیادی بر حمل‌ونقل و زیرساخت‌های محلی وارد می‌کند.

منبع: ایسنا

694610