گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

"اولین پل معلق روی آب خاورمیانه" عنوان پروژه‌ای بود که پاییز سال گذشته مسئولین وقت میراث فرهنگی کرمانشاه خبر از آغاز عملیات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک دادند.
کوه اومورو (Mount Omuro) یک آتشفشان خاموش در نزدیکی ساحل شرقی شبه جزیره ایزو، در جنوب شهر ایتو، ژاپن است. شکل این کوه پوشیده از چمن شبیه به یک کاسه برنج وارونه است. همچنین کوه اومورو نیم رخ زیبایی دارد که از بیشتر نقاط منطقه ایزو کوگن قابل مشاهده است.
بیش از یک پنجم آمریکایی‌ها قصد دارند در آینده نزدیک تعطیلات خود را در یک کشور خارجی بگذرانند که بالاترین میزان ثبت شده تاکنون است، حتی با وجود اینکه اعتماد کلی مصرف‌کننده به دلیل بدتر شدن انتظارات تورمی در ماه اگوست کاهش یافته است.
مروری بر گردشگری در نیمه اول دولت سیزدهم؛

ارزآوری ۸.۷ میلیارد دلاری و جذب ۷.۱ میلیون گردشگر خارجی

سیاست‌ها و طرح‌های مغرضانه ناامن‌سازی و ایران‌هراسی با هر هدفی برنامه‌ریزی شده باشد، اولین پیامد منفی آن رکود و خسارت صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت، اما آنچه در دو سال گذشته صنعت گردشگری ایران تجربه کرده جذب ۷.۱ میلیون گردشگر و کسب درآمد ۸.۷ میلیارد دلاری است.
معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

اضافه شدن ۱۱۸۰ تخت جدید به ظرفیت اقامتی خراسان رضوی

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تعداد ۱۱۸۰ تخت جدید از محل بهره‌برداری واحدهای اقامتی تاسیسات گردشگری به تخت‌های خراسان رضوی اضافه شده است.
شهرستان دالاهو، به فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب کرمانشاه، شهرستانی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شگفت‌انگیز، میوه‌های بهشتی و مردمانی هنرمند و خونگرم، این روزها میزبان زوار اربعین حسینی است.
حمام‌های سنتی موجود در اردبیل به بلندای تاریخی از صفویه تا قاجاریه، در واقع برگی از دفتر پربار تاریخ، فرهنگ و معماری این دیار بوده و اماکن در عصر امروز به یکی از دیدنی‌ترین وجذاب‌ترین مکان‌ها برای گردشگران تبدیل شده است.
شاید شمیران برای خیلی‌ها به تجریش و کوهپایه‌های دربند خلاصه شود، اما شمیران قدیم منطقه‌ای بسیار بزرگ‌تر از اینها بود و باغستان وسیعی را شامل می‌شد که بخش‌هایی از آن در محدوده منطقه ۳ تهران جای می‌گیرند.
ناصرالدین شاه امامه را دوست داشت و تابستان‌ها چند هفته‌ای در آن اردو میزد و به تفرج و شکار در روستا مشغول می‌شد. در یکی از سفرها، ناصرالدین شاه در آنجا دختر چوپانی ۱۶ ساله به نام فاطمه را دید. پادشاه با او به گفتگو پرداخت و از بیان او خوشش آمد.
تاریخ در شهر «فیروزآباد»، دست‌کم تا آغاز دوره «اردشیر بابکان» بنیاگذار سلسله ساسانی عقب می‌رود، با این حال اطلاع دقیقی از تاریخ دقیق پیدایش این شهر در دست نیست.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: لغو یک‌طرفه روادید، استقبال اتباع خارجی از گردشگری سلامت را مضاعف می‌کند.
این روزها که زوار اربعین حسینی برای رسیدن به اجتماع بزرگ حسینیان در کربلای معلا، دل به جاده های منتهی به این خاک مقدس زده‌اند، یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین گذرگاه های تاریخی دنیا بر سر راه بخشی از زوار قرار گرفته است.