گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

جدیدترین آمارهای رسمی منتشرشده توسط ترکیه نشان می‌دهد صنعت گردشگری این کشور به دنبال افزایش شمار گردشگران خارجی رونق گرفته است.
پس از برگشت دادن و به تاخیر انداختن بررسی پرونده «منظر فرهنگی ماسوله» در یونسکو به دلیل ایرادهای واردشده به محتوا و مستندات آن، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تازه‌ترین وضعیت این پرونده ایران در یونسکو را اعلام کرد.
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

بازدید موزه دفاع مقدس رایگان شد

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بازدید از این موزه به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه رایگان خواهد بود.

ایران درحالی در نمایشگاه گردشگری شانگهای شرکت کرد که به تازگی یک هیأت گردشگری از ایران به چین سفری داشته و در دیدار با آژانس‌های سه شهر چین، برای افزایش سفر گردشگران چینی به ایران، رایزنی و توافق‌هایی داشته است.
دو شهر قشم و چابهار به‌عنوان توریستی‌ترین مناطق جنوبی ایران با جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد شناخته می‌شوند. بسیاری از افراد برای تعیین مقصد سفر خود به سمت جنوب کشور، به دنبال پاسخ سوال قشم بهتره یا چابهار هستند تا به این شکل بتوانند برای تعطیلات خود یک برنامه سفر مهیج و شگفت‌انگیز ترتیب دهند.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کند.
مدیر پایگاه ری مطرح کرد؛

توضیحات مهم درباره خشک شدن «چشمه علی»

مدیر پایگاه میراث ملی ری درباره دلایل احتمالی خشک شدن چشمه علی و اقداماتی که تاکنون برای رفع آن انجام شده است، توضیحاتی داد.
جزیره کیش یکی از جزایر زیبا و معروف در خلیج فارس است و در استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره به‌عنوان یک منطقه آزاد تجاری و گردشگری شناخته می‌شود و به‌دلیل آب و هوای معتدل، سواحل زیبا، تنوع فرهنگی و تاریخی، جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران داخل و خارج کشور دارد.
عربستان سعودی در حالی از امروز برای نخستین‌بار میزبان نشست کمیته میراث جهانی یونسکوست که این کشور قصد دارد به یک مقصد گردشگری جهانی تبدیل شود.
حضور بیش از حد گردشگران داخلی و خارجی در کوه معروف فوجی موجب افزایش نگرانی‌ها درباره این میراث جهانی یونسکو شده است.
در پی مشاهده فعالیت‌های عمرانی برای احداث خط لوله انتقال آب خلیج‌فارس در نزدیکی دره‌راگه، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان با تأیید این موضوع، از توقف این فعالیت‌ها خبر داد و اعلام کرد: خطری دره را تهدید نمی‌کند.
معماری این روستای تاریخی، با شکل بومی‌اش و ساختار حلزونی‌شکل خانه‌های روستا، مربوط به سه دوره سلجوقی، صفوی و قاجار است و بنا‌های تاریخی متعدد و متنوعی از دوران هخامنشیان تا دوران معاصر در آن وجود دارد.
بر اساس منابع خبری عربستان سعودی، درآمد حاصل از گردشگری در این کشور در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ با افزایش سه‌برابری، به حدود ۹.۸۶ میلیارد دلار رسیده است.