گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

آبگرم بش باجلار از قدیمی‌ترین آبگرم‌های سرعین است که میان اهالی قدیمی سرعین به «دره‌لر سویی» نیز شهرت دارد. این آبگرم در دره‌ای سرسبز قرار گرفته است که دورتادور آن را چمنزا‌ها و درختان چنار و سپیدار احاطه کرده‌اند. دمای آب این چشمه به ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد و ظاهری کدر و طعمی ترش دارد و کمی بودار است. از این آبگرم برای درمان بیماری‌های عمومی و تسکین درد‌های عصبی و مفصلی استفاده می‌شود.
معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری:

گاز تاسیسات گردشگری‌ گران نمی‌شود

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری خبر داد: نرخ گاز تأسیسات گردشگری گران نمی‌شود. «تعرفه ویژه گردشگری» در زمینه گاز طبیعی، برای تصویب در هیأت دولت پیشنهاد می‌شود.
مسجد جامع یزد با داشتن بلندترین مناره‌های جهان، شهرت زیادی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره ارتفاع جالب مسجد جامع یزد بدانید.

از آنجایی که وان خیلی به مرز کشورمان نزدیک است، هر سال ایرانی‌های زیادی با سفر زمینی به وان ترکیه می‌روند تا هم آب و هوایی عوض کنند و هم یک خرید حسابی داشته باشند.
رویداد «محرم در آینه آیین‌ها» با مروری بر مرثیه‌خوانی و مرثیه‌سرایی و آیین‌های محفلی محرم، با حضور پژوهشگران موسیقی و شعر و گردشگری برگزار می‌شود.
هجوم گردشگران به محوطه تاریخی «آکروپولیس» در کشور یونان، این بنا را در معرض تهدید قرار داده است. اگر امسال قصد بازدید از آکروپولیس در آتن را دارید، خود را آماده کنید؛ چرا که برای مقابله با تعداد بیش از حد بازدیدکنندگان، بازه زمانی تعیین شده است.
مسوول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی یزد از برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران خارجی در آیین‌های ماه محرم و معرفی این آیین مذهبی در این استان خبر داد و با بیان اینکه در این زمینه هماهنگی لازم با فعالان گردشگری انجام شده از بازدید شنبه شب ۲۵ گردشگر کشور کره جنوبی از آیین‌های محرم یزد خبر داد.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: به علت افزایش سفرها و رونق گردشگری، مصرف بنزین خیلی بالا رفته است و میانگین مصرف بنزین در طول روزهای اخیر به ۱۲۷ میلیون لیتر در روز رسیده است.
تعیین قیمت بلیط هواپیما برای سفر به استانبول، شهری محبوب در کشور ترکیه، می‌تواند برای بسیاری از مسافران یکی از ملاحظات مهم باشد. اما، قیمت بلیط‌های استانبول در ایرلاین‌های داخلی و خارجی به چه عواملی بستگی دارد؟ در ادامه مطلب، برخی از موضوعات کلیدی را که در مورد خرید و تهیه ارزان‌ترین و گران‌ترین بلیط‌های استانبول در ایرلاین‌های داخلی و خارجی باید مورد بررسی قرار گیرد را مطرح می‌کنیم.
مه تا نیمه درخت‌های جنگل پایین آمده و خزه‌ها از تنه درخت‌ها بالا رفته‌اند. جنگل تا بالا سبز پررنگ شده و در میان مه و سبزی تاریک‌تر از قبل است.
خانه حاج آقا علی با ۱۱۰ اتاق، ۷هزار مترمربع وسعت و ۴هزارمتر زیر بنا یکی از شگفتی‌های رفسنجان است که روزگاری برای خودش برو بیایی داشته. در مورد این بنای تاریخی که یکی از عجایب معماری قدیم به حساب می‌آید روایت‌های زیادی وجود دارد.
احمد عیسی، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که بیش از هفت میلیون گردشگر در نیمه اول سال ۲۰۲۳ از این کشور دیدن کردند؛ رقمی که او آن را «تاریخی» خواند.