گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

یک دوستدار میراث فرهنگی پیشنهاد کرد؛

ایجاد امکانات گردشگری در جوار «پل بند لشکر» شوشتر

یک دوستدار میراث فرهنگی می‌گوید در صورت بررسی کارشناسان و با حفظ وضعیت و رعایت دید و منظر طبیعی «پل بند لشکر» شوشتر می‌توان امکانات گردشگری در جوار این بنای تاریخی ایجاد کرد.
همایش گردشگری سبز درحالی برگزار شد که تفاهم‌نامه‌هایی بین وزارت نفت و نیرو و سازمان محیط زیست و بنیاد علوی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسته شد و ضرغامی هم با شعرخوانی و خاطره‌گویی از مسئولان حاضر قدردانی کرد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان:

تعداد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره برای گردشگران کافی نیست

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با ابراز امیدواری درخصوص جذب اعتبارات و هماهنگی با سایر نهادهای متولی نسبت به مرمت و بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی مسجد جامع اصفهان، گفت: تعداد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در استان برای گردشگران خارجی کافی نیست و ضعف مراکز اقامتی استان، تعداد تخت‌های مورد نیاز گردشگران است.
جنگل لفور در دهستان لفور در شهرستان سوادکوه استان مازندران قرار دارد که از جنوب به ارتفاعات البرز، از شمال به جنگل‌های شیرگاه، از غرب به منطقه بابل‌کنار و همین طور از شرق به جنگل‌های بخش زیر آب و جوارم منتهی می‌شود.
"همایش بین‌المللی گردشگری مازندران" با محوریت روسیه و کشورهای حوزه دریای خزر"cis " با هفت محور گردشگری سلامت، گردشگری روستایی و بوم‌گردی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، صنایع‌دستی فاخر، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری خلاق و ماجراجویانه و گردشگری کشاورزی و طبیعت‌گردی از تاریخ ۵ مهر به مدت سه روز در هتل میزبان بابلسر برگزار می‌شود.
روستاگردی در همین حوالی؛

به ماسوله تهران سر بزنید

دور و برتان را نبینید که هوا آلوده و پر از دود است، اطراف تهران مناطق خوش آب و هوای بسیاری وجود دارد که می‌توانید با کمی فاصله گرفتن از شهر به آنها برسید.روستاهای تهران یک نمونه از این مناطق خوش‌ آب‌وهوا و مأمنی برای دمی آرامش و فرار از شلوغی شهر هستند. یکی از این روستاها جورد نام دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: تاکنون ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی متعلق به بخش خصوصی در روستاها و مناطق شهری شهرستان اردستان به بهره‌برداری رسیده است.
ماه مهر آغاز درس و دانشگاه است ولی اگر تابستان سفر نرفتید هنوز هم وقت هست! در تعطیلات آخر هفته یا روزهای عادی میتوانید سفری چندروزه به یکی از مکان های زیر داشته باشید، چرا که در این ماه اکثر شهرهای توریستی خلوت تر هستند و هوا نیز برای گردش در سرتاسر ایران ایده آل است.