گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

پروفسور جعفری بیان کرد: درباره تشکیل این شبکه بیش از یکسال است که در حال هم اندیشی و رایزنی هستیم، چالشها و چاره های مختلف را در تیم علاقه مندان مطرح نمودیم و به صورت گروهی کار کردیم، مخالفت و موافقت درباره موضوعات وجود داشت اما در نهایت هم صدا و هم نظر شدیم.
در گوشه و کنار این شهر پرهیاهو، در روزگاران مختلف مردان و زنانی زندگی می‌کردند که پایتخت وام‌دار آنهاست؛ افرادی که گاه به سبب فعالیت‌ها و گاه به‌دلیل مناصب اجتماعی‌شان میراثی را به جا گذاشته‌اند که حالا دست ما را می‌گیرند و می‌برند به هزارتوی تاریخ و با قدم‌های نخستین صاحبانشان همراه می‌کنند.
وبسایت تحلیلی «فورواردکیز» در جدیدترین گزارش خود فهرستی از مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۳ را معرفی کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیشترین رشد را رقم زده‌اند.
جزیرۀ کوئیمادا گرانده در نزدیکی سواحل برزیل بیشترین تراکم مارهای سمی را در کرۀ زمین دارد، گفته می‌شود که به طور میانگین در هر متر مربع از جنگل‌های این جزیره یک افعی طلایی کشنده زندگی می‌کند.
مدیر پایگاه میراث‌ جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با اشاره به تهیه طرحی به نام «مدیریت مقصد و بازدید در پایگاه چغازنبیل»، گفت: در این طرح همه نقاط با قابلیت سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی و دولتی شناسایی شده است.
معاون بخش گردشگری ترکمنستان:

سفر زمینی و اخذ ویزای ترکمنستان آسان است!

سفر زمینی و دریافت ویزای ترکمنستان اگرچه برای مسافران ایرانی زمان‌بر، گاهی سخت و البته پرهزینه است، اما معاون بخش گردشگری ترکمنستان معتقد است: مشکلی برای سفر از راه زمینی به ترکمنستان وجود ندارد، فقط باید از طریق شرکت‌های گردشگری ترکمنستان برای دریافت دعوتنامه، ویزا و ورود خودرو هماهنگی‌های لازم انجام شود.
بسیاری از مناطق قاره اروپا با مشکل پیری جمعیت به دلیل مهاجرت جوانان به شهرها یا نبود فرزندآوری، دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به منظور مقابله با این بحران، بعضی از دولت‌های محلی با ارائه هزینه‌های نقل مکان و پاداش‌های نقدی، سعی در جذب ساکنان جدید دارند.
کشور ایران مملو از تپه‌های باستانی و سایت‌های تاریخی است که قدمتی به‌اندازه عمر بشر دارند. غار کلماکره یکی از جاهای دیدنی استان لرستان در پل دختر و یکی از پر رمز و رازترین غارهای تاریخی و طبیعی ایران است.
در سفرهای پاییزی «مقصد مهم نیست بلکه باید از مسیر لذت برد» بیش از هر زمان دیگری معنا پیدا می‌کند؛ سفر در دل پاییز و گام برداشتن در جنگل‌های نارنجی‌پوش تجربه‌ای منحصر به فرد است که می‌تواند خاطرات متفاوتی را برای هر شخصی ثبت کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: چهار فروند قایق تفریحی در ساحل مارینا جزیره کیش به دلیل بروز موارد هنجار شکن توقیف شد.
پارک طالقانی یکی از پارک های قدیمی و جنگلی پایتخت به شمار می آید که در اراضی عباس آباد تهران واقع شده است. بوستان زیبا و جنگلی طالقانی این فرصت را برای پایتخت نشینان فراهم آورده تا بتوانند ساعاتی را در طبیعتی پاکیزه و به دور از آلودگی شهری سپری کنند.
تهران قدیم را به نوعی می‌توان مهد و محل ظهور اغلب ورزش‌های امروزی کشور دانست. ساخت اولین استادیوم ورزشی در باغ‌های امجدالوزرا یا آموزش کلاس‌های ژیمناستیک و شمشیربازی در دارالفنون و همچنین شنا در چال‌حوض‌های حمام‌های عمومی، دلیل محکمی برای این ادعاست.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تقاضای چینی‌ها برای سفر به ایران افزایش یافته است، به گونه‌ای که در هفت ماه نخست امسال، ۵۰ هزار گردشگر چینی وارد ایران شدند.