میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

محققان باستان‌شناس در مکزیک اعلام کردند ناگزیرند یک اثر تاریخی مهم را که در حومه مکزیکوسیتی کشف شده تا زمانی نامعلوم در آینده دوباره مدفون کنند.
محققان به کمک فناوری‌های روز به مجموعه‌ای از بقایای باستان‌شناختی و سازه‌های باستانی در بستر کانال ترپورتی در شرق جزیره مرکزی ونیز دست یافتند.

استاندار کرمانشاه ثبت جهانی اورامانات را اقدامی بسیار ارزشمند برای توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: منطقه اورامانات با ثبت جهانی تبدیل به چاه نفتی دائمی برای درآمدزایی مردم منطقه شد.
کمیته میراث جهانی در چهل و چهارمین جلسه خود، اماکن فرهنگی جدیدی را در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کرد.

با تلاش مسئولان فرهنگی کشور؛

«اورامانات» ثبت جهانی شد

پرونده منطقه اورامانات در چهل و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو مورد تایید اعضا قرار گرفت و به ثبت جهانی رسید.

مسؤول آزمایشگاه فرسودگی زیستی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی از مطالعات ژنتیک و تعیین هویت و اصالت قومیت‌ها در بقایای استخوانی به‌دست‌آمده از کاوش‌های باستان‌شناسی سراسر کشور خبر داد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد؛

خبر نهایی ثبت جهانی اورامانات در نشست سالیانه یونسکو

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از پایان انتظار برای خبر نهایی ثبت جهانی اورامانات در نشست سالیانه یونسکو خبر داد.
از آنجایی که در ۵۰ سال گذشته لیورپول سومین عضو فهرست میراث جهانی است که جایگاه خود در این فهرست را از دست می‌دهد، این روزها ۳۱ میراث جهانی دیگر انگلیس زیر ذره بین یونسکو قرار گرفته‌اند.

در نامه‌هایی جداگانه از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛

مراتب ثبت ملی ۷ اثر فرهنگی‌تاریخی به استاندار تهران ابلاغ شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار تهران مراتب ثبت هفت اثر فرهنگی‌تاریخی را ابلاغ کرد.

مدیر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ری از آغاز پروژه مرمت نقش‌ برجسته چشمه‌علی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خبر داد.

در نامه‌های جداگانه از سوی وزیر میراث‌ فرهنگی انجام شد؛

ابلاغ مراتب ثبت ملی ۶ اثر طبیعی به استاندار کردستان

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار کردستان مراتب ثبت ۶ اثر در فهرست میراث طبیعی ملی را ابلاغ کرد.

می‌دانیم که پر چالش‌ترین مسئله برای اشکانیان، راندن سلوکیان و رومیان از ایرانشهر باستان بوده است. با این نگره، پرسشی مطرح می‌شود: آیا کهن دژ سَکسار گیلان، کاربرد پادگانی را داشته که در آن سربازان اشکانی تعلیم‌دیده و برای جنگ با سلوکیان و رومیان اعزام می‌شدند؟!