ضرغامی: حل مشکلات گردشگری خاتم یزد پیگیری می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شهرستان خاتم یزد از ظرفیت‌های خوبی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است ولی این ظرفیت‌ها دچار عقب ماندگی هستند که باید برای جبران موانع موجود، برنامه ریزی و اقدام کاربردی انجام داد.
تصویر ضرغامی: حل مشکلات گردشگری خاتم یزد پیگیری می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سید عزت الله ضرغامی جمعه در سفر به شهرستان خاتم یزد از برخی بناهای تاریخی و گردشگری این شهرستان دیدن کرد و در جمع مسئولان منطقه اظهارکرد: خاتم یکی از مناطق مهم و قابل توجه میراث و گردشگری استان یزد است ولی به دلیل نبود راه‌های دسترسی مناسب ظرفیت‌های آن نهفته مانده که برای جهش در حوزه‌های مورد نظر باید اقداماتی انجام شود.

وی در بازدید از سرچشمه نهر مسیح گفت: مجموعه گردشگری سرچشمه نهر مسیح یکی از قدیمی‌ترین و دائمی‌ترین رودخانه‌های دائمی در استان یزد که با فضای سرسبز و پرنشاطی که دارد در ایام سال گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند اما نیاز است در بحث امکانات رفاهی اقداماتی انجام شود تا شاهد رونق بیشتر این منطقه باشیم.

وزیر میراث فرهنگی گفت: یکی از مشکلات شهرستان خاتم در بحت گردشگری نبود اقامتگاه برای گردشگران و مسافران است که باید از حالت گذری به هدف گردشگری تبدیل شود تا مسافرانی که از این مسیر گذر می‌کنند حتی برای یک روز نیز در این شهرستان اقامت داشته و از ظرفیت‌های گردشگری آن بهره ببرند.

ضرغامی در بازدید از قلعه تاریخی مُلکی و قلعه محمد باقری بیان کرد: در این بازدید مقرر شد کار مرمت و بازسازی این بناهای تاریخی در دستور کار قرار گیرد و زمینه لازم برای مشارکت سرمایه گذاران در حوزه های مختلف گردشگری فراهم شود.

مرکز شهرستان خاتم در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

492332

مطالب مرتبط