اصفهان

پیکر سردار شهید سید محمد حجازی امروز در اصفهان با حضور شخصیت های مختلف استانی و کشوری تشییع و در گلستان شهدای این شهر به خاک سپرده شد
آیین تشییع سردار شهید سیدمحمد حجازی امروز سه‌شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور شماری از شخصیت های نظامی ، لشکری ، کشوری ، مسوولان و خانواده های معظم شهدا در اصفهان آغاز شد.
پنج طرح زیربنایی برق فردا در هفته سوم طرح ملی پویش الف–ب–ایران با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان در استان اصفهان با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره برداری می‌رسد.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از ورود ۳۹ هزار دُز واکسن «آسترازنکا» تولید شرکت دانمارکی به اصفهان برای واکسینه کردن کادر درمان خبر داد.
رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: یک هزار و ۵۸ توانیاب در حوزه توانبخشی تا پایان سال ۱۳۹۹ در این شهرستان شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شده است.
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور تأکید کرد؛

تغییری در مرز چهارمحال ، لرستان و اصفهان نداریم

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور تأکید کرد که بر خلاف ادعاهای منتشره برای تشویش اذهان عمومی، هیچ تغییری در حدود تقسیماتی و مرز مشترک استان‌های چهار محال و بختیاری، لرستان و اصفهان وجود ندارد.
برای شمشمین روز پیاپی؛

سلامت هوای اصفهان قابل قبول است

کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: هوای کلانشهر اصفهان و دو شهر مجاور آن برای ششمین روز پیاپی در وضعیت قابل قبول است.

روزنامه نگاری در تاریخ معاصر ایران (بخش سوم)؛

ارومیه نخستین شهرستانی که صاحب روزنامه شد

ارومیه، نخستین شهرستانی که در تاریخ روزنامه نگاری ایران صاحب روزنامه شد و این روزنامه به زبان آشوری چاپ می شد.
از زمان مارکس و انگلس، دانشمندان علوم سیاسی بحث در مورد اهمیت نسبی فرهنگ ساختارهای اقتصادی در تعیین رفتار انسان و سازماندهی جامعه را ادامه بودند.در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، اقتصاددانان ایتالیایی، گائتانو موسکا(۱۸۵۸-۱۹۴۱)و ویلفردو پارتو(۱۸۴۸-۱۹۲۳)، تحلیل مارکس مبنی بر اینکه جامعه توسط نخبگان اداره میشود را تکرار کردند، اما آن ها این موضوع را هم دائمی و هم طبیعی می‌دانستند.
تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا در گفت وگو با پرسون:

رژیم اسرائیل به دنبال افزایش سطح تنش با ایران منهای جنگ است

تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: رژیم اسرائیل به دنبال افزایش سطح تنش با ایران منهای جنگ است. در واقع این رژیم می داند در نبرد همه جانبه با ایران و متحدانش شانسی ندارد اما تنش های موضعی و امنیتی را برای مقابله با ایران می پسندد.

یک کارگردان جوان اصفهانی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

کارگردان زندگی خودت باش

کارگردان جوان اصفهانی با بیان اینکه معتقدم است باید کارگردان زندگی خودت باشی گفت: ساختن فیلم در سینما را دوست دارم و برای آن شبانه روز تلاش می کنم.
پرسون باید ها و نبایدهای تشکیل سازمان طب ایرانی اسلامی را بررسی می کند؛

آیا طب سنتی از نظام پزشکی مجوز می گیرد؟

در تاریخ 25 اسفند ماه سال گذشته، طرح پر سر و صدای تشکیل سازمان طب ایرانی اسلامی با امضای 26 نماینده تقدیم مجلس شد. و حضور پر رنگ نمایندگان اصفهانی در این لایحه قابل توجه و تامل بود لایحه ای که بیم ها و امید های زیادی را بر انگیخته است.