اصفهان

مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران، با اعلام خبر بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان از هنرمندان دعوت کرد آثار خود را در نمایشگاه موقت این موزه، به صورت رایگان به نمایش بگذارند.

مطالبات اقتصادی از استاندار اصفهان؛

جذب سهم عادلانه برای اصفهان از منابع کشور

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان اظهارداشت: استاندار آینده باید کاری کند تا به اندازه باری که استان اصفهان در تولید کشور بر دوش می‌کشد، از دولت منابع و امکانات دریافت کند تا با استفاده از این منابع و بسیج کردن دستگاه‌های متولی در استان، به وضعیت مناطق حاشیه‌ای و محروم رسیدگی شود.
امام جمعه موقت اصفهان مطالبه کرد:

پرهیز استاندار جدید از حواشی سیاسی و گروهی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: استاندار جدید اصفهان باید هدف خود را بر اساس خدمت به مردم تعیین کند و از درگیر شدن با حواشی سیاسی و گروهی بپرهیزد و اصفهان را به جایگاه اصلی خود در نظام بین‌المللی بازگرداند.
هوای کلانشهر اصفهان با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۶ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
طناز یونانی

چهار باغ زیبا

خیابان چهار باغ عباسی که مانند شاهرگی از میان تعدادی از مهم ترین مکان های دیدنی اصفهان عبور می کند، یکی از آثار پر اهمیت اصفهان است و شاید کمتر به طور مستقل به آن توجه شده باشد. چهار باغ عباسی از سی و سه پل شروع می شود و به سمت شمال شهر امتداد می یابد. این خیابان دوست داشتنی یکی از معابر اصلی شهر محسوب می شود و میزبان بسیاری از جاذبه های اصفهان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

جلوی تبدیل تنش آبی به تنش اجتماعی را گرفتیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به شرایط سخت تأمین آب در تابستان امسال، اظهار کرد: کمبود ۴۳۰۰ لیتری آب در هر ثانیه از روزهای گرم سال جاری موجب شد تا برای نخستین بار در طول فعالیت این شرکت، با استفاده از تانکرهای سیار به شهروندان اصفهانی آبرسانی شود

۸۰ درصد محصول ذرت علوفه‌ای فریدن به شهرهای هم‌جوار صادر می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی فریدن با اعلام این خبر گفت: امسال ۹۰هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع فریدن برداشت می‌شود. مظاهر امینی افزود: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح زیر کشت هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان فریدن به‌صورت مکانیزه با ۲۰ دستگاه چاپر، آغاز شده است.
مدیرکارآفرینی و اشتغال استان اصفهان مطرح کرد؛

سهم استان اصفهان برای توسعه مشاغل خانگی 77 میلیارد تومان است

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه امسال سهم استان اصفهان برای توسعه مشاغل خانگی ۷۷ میلیارد تومان است، اظهار داشت: سقف پرداخت این اعتبارات ۱۰۰ میلیون تومان است و افرادی که از طریق جهاد دانشگاهی شناسایی، آموزش و توانمند شده اند در اولویت دریافت این تسهیلات قرار خواهند گرفت
مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی اصفهان اعلام کرد؛

خطر جدی فرو نشست زمین در شمال اصفهان

مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی اصفهان اظهار داشت: اصفهان تنها کلان شهری است که فروشست زمین آن به منطقه شهری نفوذ کرده و منطقه شمال و شرق اصفهان در معرض خطر جدی این فرونشست قرار دارد.
در اصفهان واحدهای متعدد هویج‌شویی فعال است که این محصول را برای عرضه به بازار آماده می‌کنند.
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان:

اصفهان هفته آینده خاموشی ندارد

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با اشاره به اینکه با کاهش دمای هوا هفته آینده خاموشی نخواهیم داشت، گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع آبی، واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اصفهان و همچنین تمام واحدهای نیروگاه کارون چهار از مدار خارج هستند.
خشکسالی معضلی است که سال‌های اخیر اصفهانی‌ها را با چالش‌هایی از جمله سهمیه‌بندی آب مواجه کرده، اما تابستان امسال حیات وحش استان هم از این مخاطره در امان نبود و از اواسط بهار چراغ خطر کمبود آب و علوفه در مناطق تحت حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روشن شد.
در حالی که بیماری‌های دامی به تهدیدی برای دامداران نطنزی تبدیل شده است و آنان نیاز یه واکسیناسیون علیه این بیماری‌ها دارند، عدم حمایت دولت باعث نارضایتی‌هایی شده است.