اصفهان

در حاشیه بحران آب در کشور و خشکرودی زاینده رود؛

همه ما یک ملتیم

خشکی زاینده رود تخریب زیست محیطی فراوانی دارد و علاوه بر فرونشست زمین در بسیاری از مناطق و خطر از بین رفتن آثار باستانی جهانی این شهر، خطر خشکی باتلاق گاوخونی و انتشار ریزگردهای سمی آن تا شعاع یک هزار کیلومتر وجود دارد، بنابراین خشکی زاینده رود مسئله ای ملی است و فقط اهالی اصفهان ضرر نمی کنند بلکه همه کشور صدمه و ضرر می بینند.
رئیس جامعه هتلداران استان اصفهان گفت: نگاه سیستم دولت و مجلس به گردشگری باید تغییر کند. این تغییر تفکر بسیاری از مشکلات صنعت گردشگری را حل خواهد کرد. در اصفهان صنعت و کشاورزی به مشکل خورده، تنها چیزی که می‌تواند این استان را نجات دهد، گردشگری است.
خیمه‌ای بزرگ افراشته در کنار پل خواجو و بادی که گرد از زمین بلند می‌کند با جمعیتی از کشاورزانی که می‌گویند آب بر آنها بسته شده و دور خیمه حلقه زده‌اند و نیروهای انتظامی که گرد کشاورزان حلقه زده‌اند؛ ترکیبی بدیع که به نظر می‌رسد برای روایتی مدرن از وقایع دینی طراحی شده‌ تا آن‌طور که خود کشاورزان معترض می‌گویند، مظلومیت‌شان را به تصویر بکشد
سید محمدعلی میرباقری

تبر خشکسالی بر پیکر زاینده رود

نگرانی مردم در رابطه با جاری نشدن آب در زاینده رود اصفهان را اینگونه توصیف می کنیم:
هر که آمد، در کنار زنده رود
گریه ها بر سرنوشتش کرد و رفت
هموطن دیگر نگو نصف ِجهانست،
اصفهان چون دگر زاینده رودی در کنارش نیست نیست
سید محمدعلی میرباقری

آغاز اولین باران پاییزی در اصفهان

در این گزارش تصویری چشم شما را به گذر فرهنگی چهارباغ عباسی و آغاز اولین بارش باران پاییزی در اصفهان و خوشحالی شهر، مسئولین و مردم خیره می کنیم.
سید محمدعلی میرباقری

همایش روز جودو در اصفهان

همایش بزرگ روز جودو همزمان با روز جهانی جودو در میدان نقش‌ جهان اصفهان برگزار شد
نماینده اصفهان با اشاره به تداوم روند تحقیق و تفحص از عملکرد مجموعه فولاد مبارکه گفت: برخی نمایندگان مجلس و بعضی از مسئولان دولتی دوره‌های پیش اسنادی به دست آمده که در برخی مسائل مالی ذینفع بوده‌اند.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۴ هزار لیتر روغن صنعتی و روغن موتورهای بنزینی در انباری در توابع شهرستان خمینی‌شهر خبر داد و گفت: ارزش این روغن‌های احتکاری مکشوفه بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر 13 میلیارد ریال است.
ورزنه شهری با قدمت تاریخی است که در جنوب غربی شهرستان نائین، در شرق استان اصفهان و خط مرزی استان یزد قرار دارد.
شهری با اصالت که به شن‎زار، سازه‏‌های خاکی و خشتی و اصالت پوشش زنانش مشهور است. «ورزنه» را بیشتر با رنگ چادر زنانش می‎شناسد؛ شهری که زنانش سنت های هزارساله‎شان را فراموش نکرده‌‏اند، آن را از مادران‎شان به ارث برده‌‏اند و هنوز با چادرهای سفید در دل این شهر در رفت و آمد هستند.
در جای جای این شهر می‌‏توان این «فرشتگان سپیدپوش» را دید.
هنوز می‏‌شود در ورزنه بقایای آتشکده‎های زرتشتی را دید و احتمالا رسم سپیدپوشی زرتشتی با گرویدن اجداد مردمان این شهر به دین اسلام با این شکل از حجاب پیوند خورده و زنان شهر، سپیدجامگی را از آن روزگار به یادگار دارند. البته این شهر، شهر مزارع پنبه هم هست و برخی می‏‌گویند شاید فراوانی پنبه یا گرمی هوای منطقه کویر، زنان ورزنه‏‌ای را سپیدپوش کرده است؛ رسمی که البته روز به روز در حال کمرنگ شدن است.
آخرین پلی که روی زاینده‌رود ساخته شده در همین شهر است؛ پلی که سابقه ساختش به دوران صفوی می‏رسد
آری این شهر جایی است که زاینده‌رود آخرین قطره هایش را بر بستر کویر می‎ریزد .....
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بر اساس واکسیناسیون صورت گرفته تاکنون حدود 60 درصد سنین 12 سال به بالا دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند، ابراز داشت: از تمامی واجدان شرایط در منطقه کاشان که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکردند تقاضا داریم با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسن کرونا نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 3 نفر از کارمندان یک مؤسسه قرض‌الحسنه که سبب اخلال در نظام اقتصادی کشور شده بودند، خبر داد و گفت: افراد مذکور بدون هماهنگی با اعضای هیئت‌مدیره بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد ریال را به‌صورت غیرمجاز از منابع مالی مؤسسه خارج و این مبالغ را صرف خرید ملک، خودرو و سرمایه‌گذاری در بورس و بانک‌ها کردند.
رئیس دادگستری اصفهان گفت: متهم پرونده تیراندازی در اصفهان به سرعت بازداشت و در تحقیقات صورت گرفته اعتیاد این فرد به مواد مخدر صنعتی تأیید شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین گفت: با تلاش مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه شهید شرافت از چهار دستگاه خودروی عبوری در ایستگاه شهید شرافت 142 کیلو و ۹۲۰ گرم تریاک و حشیش کشف و ضبط شد.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی اصفهان اظهار داشت: مای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین فردا پنجشنبه احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده در نیمه غربی اصفهان وجود دارد
مسئول آموزش بخش خبرنگاران نوجوان جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان:

۱۱۵ نفر در آزمون خبرنگاران نوجوان شرکت کردند

مسئول آموزش بخش خبرنگاران نوجوان جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: ۱۱۵ نفر در آزمون خبرنگاران نوجوانان سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شرکت کردند.