اصفهان

رئیس اداره تعاون و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

علت عدم دریافت کتاب توسط برخی از دانش‌آموزان

رئیس اداره تعاون و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان هیچ نگرانی نداشته باشند به اندازه کافی کتاب درسی در نواحی و مناطق آموزش و پرورش توزیع شده است.
بر اساس جدیدترین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت؛

۱۷ شهر اصفهان در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفت

۱۷ شهرستان استان اصفهان بر اساس جدیدترین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در وضعیت نارنجی کرونا ثبت شده است.
مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی اصفهان خبر داد:

نبود آب در آبخوان دشت اصفهان- برخوار تا سال ۱۴۰۹

مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی اصفهان از نبود آب در آبخوان دشت اصفهان- برخوار تا سال ۱۴۰۹ خبر داد و گفت: ما دیگر زمانی برای احیای آبخوان دشت اصفهان- برخوار نداریم و تنها تا سال ۱۴۰۹ و در خوشبینانه ترین حالت تا سال ۱۴۱۸ فرصت برای نجات آبخوان داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

استقبال مردم از واکسیناسیون دور از انتظار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه استقبال مردم استان در یک هفته اخیر برای دریافت واکسن کرونا طبق انتظار نیست گفت: این در حالی است که هر چند ظرفیت واکسیناسیون افزایش یافته است تا مراجعه بیشتر شود.
معلمان درسراسر کشور خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به مطالباتشان شدند مطالبه ای که با عمری بیش از ده سال، راه به جایی نبرده است. روزشنبه سوم مهرماه 1400 در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، تجمعاتی در سراسر کشور مقابل آموزش و پرورش هر استان، برگزار شد.
منصور یزدی زاده تشریح کرد:

گزارش عملکرد شرکت ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه تولید ریل دروازه ای برای ذوب آهن جهت تولید محصولات استراتژیک با محصولات ارزش افزوده بالا است، ابراز داشت: ذوب آهن امروز خواهان حداقل ۶ میلیون تن سنگ آهن است و با توجه به اینکه یارانه انرژی نمی گیرد همواره در تامین سنگ آهن از غافله عقب می ماند و دچار مشکل می شود
اصفهان بیش از همه با بناها و آثار ارزشمند تاریخی خود شناخته می شود، جاذبه های کم نظیری مانند نقش جهان و پل خواجو که این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. با این همه در کنار آثار تاریخی مشهور، جاذبه های هیجان انگیز و آموزنده دیگری وجود دارد که برای هر گردشگری می تواند جذاب باشد. یکی از انها باغ گل های اصفهان است، مجموعه ای کم نظیر از انواع گل ها و گیاهان. از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه وجوه چند گانه تفریحی آموزشی و تحقیقاتی و ارائه گونه های گیاهی متنوع است که در کنار عناصر و سبک مختصات باغ های سنتی ایران متبلور گردیده است. باغ ‌گل های اصفهان در میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی قرار دارد. باغ گلها در هر فصل جذابیت های خاص خود را دارد اما به دلیل شکوفایی اکثر گل ها و آب و هوای مطبوع بهار و به خصوص اردیبهشت بهترین زمان برای بازدید از این باغ است.
مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: پرواز فوق‌العاده اربعین اصفهان- نجف در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد فردا شنبه سوم مهرماه‌ جاری فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را به مقصد نجف ترک خواهد کرد.
پویان عطایی گفت: پس از مدتی وقفه، به دلیل شرایطی که کرونا رقم‌زده، تئاتر «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز» آمادۀ اجرا در تالار هنر اصفهان شده است.
سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی با تأسی به روزهای سخت دفاع مقدس و با الهام گرفتن از آموزه‌های مقدس نهضت عاشورا، می‌توانند با ایستادگی و مقاومت، نقشه‌های شوم دشمنان و آمریکای جهانخوار را به یأس و شکست تبدیل کنند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه از کشف یک خمرۀ سفالی متعلق به دوره ساسانیان توسط حفاران غیرمجاز و ضبط آن توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر داد.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اصفهان از پر شدن صندلی‌های پروازی خود و بلیت‌های یک طرفه به نجف تا ۴ مهر ماه خبر می‌دهند و می گویند اگر هنوز قصد سفر به عراق دارید از ۶ مهر ماه نیز بلیت‌ها یک طرفه صادر می‌شود.

بالاخره بعد از سه هفته از انتخاب دکتر علی قاسم‌زاده توسط ششمین شورای اسلامی شهر اصفهان به‌عنوان شهردار منتخب اصفهان، وزیر کشور رسما ایشان را به‌عنوان شهردار جهان‌شهر اصفهان منصوب کرد. ضمن تبریک به آقای دکتر قاسم‌زاده و آرزوی موفقیت برای ایشان در این مسئولیت خطیر به‌عنوان یک شهروند و البته کارمند شهرداری اصفهان چند نکته را یادآور می‌شوم.
رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای‌شهر‌ اصفهان با اشاره به ضرورت نگاه ملی به مسئله زاینده‌‌رود و بحران آب اصفهان اظهار کرد: به دلیل فرونشست زمین و مشکلات ناشی از خشکسالی و عدم جریان زاینده‌رود، پل‌های تاریخی اصفهان در حال ریزش هستند.
در تماس با استانداران اصفهان و خوزستان صورت گرفت؛

ضرب الاجل وزیر کشور برای پیگیری درمان نوجوان فداکار ایذه‌ای

وزیر کشور در تماس تلفنی با استانداران اصفهان و خوزستان، پیگیری عاجل درمان نوجوان فداکار ایذه‌ای و رسیدگی به خانواده وی برای تأمین هزینه‌های درمان او را خواستار شد.