اصفهان

کوه صفه از جمله کوه های رشته کوه زاگرس است که در شهر اصفهان قرار دارد و با بیشتر کوه ها تفاوت دارد. ارتفاع کوه صفه از سطح دریا 2257 متر است. این کوه در جنوب شهر اصفهان در جنوب تقاطع بزرگراه شهید اقارب پرست و شهدا صفه واقع شده است. تپه های کوه صفه دارای خاک قرمز رنگی هستند که زیبایی خاصی را به آن داده است.
طی حکمی از سوی غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین ( تاصیکو ) و بر اساس مصوبات جلسه هیات مدیره ذوب آهن اصفهان در روز شنبه ۹ بهمن ماه با حضور حمزه وکیلی عضو هیات مدیره تاصیکو ، مهندس ایرج رخصتی به عنوان سرپرست مدیریت عامل شرکت ذوب آهن اصفهان ، مهندس منصور یزدی زاده به عنوان رئیس هیات مدیره و مهندس مرتضی یزدخواستی به عنوان نائب رئیس هیات مدیره این مجتمع عظیم صنعتی منصوب شدند.
مهدی بهرامی با اشاره به تاریخچه ذوب آهن اصفهان به تشریح اقدامات مختلف این شرکت در زمینه مسئولیت های اجتماعی پرداخت وگفت: اساس کار ذوب آهن اصفهان و تأسیس آن از ابتدا بر محور انجام مسولیت های اجتماعی بوده و این تعهد همچنان در ذات ذوب آهن اصفهان نهفته است.
قلعه تاریخی قمیشلو، مربوط به دوره قاجاریه و از مهم‌ترین آثار تاریخی نجف آباد در استان اصفهان است. این قلعه در مرکز پارک ملی و حیات وحش قمیشلو قرار گرفته است.
این منطقه گردشگری و تاریخی در سال‌های اخیر به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناخته شد، اما بی توجهی به این بنای تاریخی در سایه کشمکش‌های محیط زیست و میراث فرهنگی موجب تخریب و فروپاشی آن شده است. قلعه تاریخی قمیشلو در اسفند ۱۳۸۰ با شماره ۵۴۳۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در سال ۱۳۸۶ به عنوان منطقه نمونه گردشگری شهرستان تیران و کرون معرفی شد. قلعه قمیشلو دارای برج و حصار است و حیاط خلوت‌ها، اصطبل‌ها، انبار، محل استقرار نگهبانی و خدمه، حمام و فضا‌های متعدد که شامل ۲حیاط خلوت و ساختمان اندرونی و بیرونی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن آیین جشنی با حضور احمد اکبری معاون سرمایه های انسانی و توسعه مدیریت،مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی ، علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان و جمعی از بانوان شاغل در شرکت،یکشنبه سوم بهمن ماه در تالار آهن برگزار شد.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، پنج شنبه ۳۰ دی ماه با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه لجستیک چابهار، گفت: این شرکت با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند در راستای توسعه ریلی چابهار نقش مهمی را داشته باشد.
یزدی زاده با بیان این که ذوب آهن اصفهان روند صنعتی شدن در کشور را رقم زد گفت: در صنعت فولاد تمام رشته های دانشگاهی اعم از فنی- مهندسی و علوم اجتماعی درگیر هستند و در حقیقت صنعت فولاد شرایط لازم برای به کار گیری علوم و فنون و توسعه سایر صنایع را فراهم می‌آورد.
پیام سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان به مناسبت ۲۳ دی ماه سالروز تاسیس ذوب آهن اصفهان:

ذوب آهن کانون ارزنده خودباوری و بومی سازی در ۵۰ سال معاصر است

بی‌تردید در صنعت بین المللی صنعت ذوب آهن همواره یکی از صنایع تخصصی و مادر بوده و این مجموعه ، به عنوان کانون ارزنده خودباوری و توانمندسازی بومی در طول ۵۰ سال معاصر به خصوص پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی و در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوران های مختلف به گونه ای جهادی و تحسین برانگیز در راستای ایجاد تحولات ساختاری و عملیاتی با رویکردی مدیریتی بر مبنای آینده محوری در راستای بومی سازی این صنعت بنیادین نقشی بی بدیل ایفاد نموده و می نماید.
سال‌هاست وضعیت طرح‌های آبخیزداری در بالادست حوضه زاینده‌رود مورد اعتراض کشاورزان حقابه‌دار این حوضه است؛ کشاورزانی که آبخیزداری در بالادست را غیراصولی می‌دانند و معتقدند بندهایی که با هدف آبخیزداری در سرشاخه‌های زاینده‌رود ساخته شده، چیزی جز سدهای کوچک برای به دام انداختن آب و بارگذاری جدید برای توسعه کشاورزی در بالادست زاینده‌رود نیستند.
در آستانه سال نو میلادی کلیسا وانک اصفهان و محله جلفا آدین بندی شده است. با شروع جشن های ارامنه، شهروندان اصفهانی نیز با حضور در کلیسای وانک در کنار هموطنان ارامنه خود به استقبال سال نو میلادی می روند.
منبع: تسنیم
معاونت مطالعات زیر بنایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی بحران آب با عنوان عبور از بحران، ایجاد پایداری و بهبود شرایط با کاهش مصارف آب و افزایش بهره وری با تأکید بر حوضه آبریز زاینده رود پرداخته است.
آنچه که در روزهای اخیر در اصفهان رخ داد، خطری است که از سال‌ها قبل کارشناسان و رئیس وقت سازمان حفاظت از محیط زیست، درباره آن هشدار می‌دادند. موضوعی که دو طرف (برخی از مسئولان و رسانه‌های بیرونی)، در آتش این اعتراضات مدنی می‌دمند و همدیگر را مقصر درگیری‌های چند روز گذشته در استان اصفهان می‌دانند. البته قرار نبود «خشونت» چاشنی مسالمت آمیزترین اعتراض برای مایع حیات باشد؛ قرار نبود چاشنی تسویه‌ حساب‌های سیاسی، طاقت مردم و کشاورزانی که از خشک شدن زاینده رود سال‌هاست که سکوت کرده‌اند، طاق کند.
کمتر از سه ماه داز روی کار آمدن دولت می گذرد که بحران آب به مرکز کشور یعنی از صنعتی ترین شهرهای کشور اصفهان کشیده شد که بیش از دو هفته است کشاورزان بی آب در بستر زاینده رود با اعتراضات گسترده و تجمعات مردمی از نبود آب می نالند.