اصفهان

روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، بهانه ای برای بیان اهمیت استفاده مؤثر و مطلوب از زمان، امکانات، سرمایه، فرصت ها و نیروی انسانی در جهت تولید، بهینه سازی مصرف و در نتیجه، رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه اقتصادی و اجتماعی است.
مجید ضیایی مدیرعامل مس شهید باهنر و هیات همراه چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان با مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن و تنی چند از مسئولین این کارخانه دیدار و گفتگو نمودند.
ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد ایران با هدف تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردها در نهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی، فرآوری و تجهیزات وابسته در کرمان حضور فعالانه‌ای دارد و مسئولان و کارشناسان این شرکت با همکاری شرکت های وابسته " پویش معادن،پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه و معادن زغال‌سنگ البرز شرقی" با اختصاص غرفه‌ ای به پاسخگویی و ارائه رویکردها ،دستاوردها و توانمندی های مادر صنعت فولاد کشور به مسئولان، مخاطبان و مدعوین پرداخته اند.
پروژه های گروه جهادی فولاد مردان و حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان، تعداد دو باب منزل مسکونی جدید جهت نیازمندان در مناطق باغ بهادران(روستای چم علیشاه) و شهر چرمهین، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه کشت غله شرق اصفهان تا ۱۵ خردادماه به ثمر برسد، گفت: جریان زاینده‌رود بعد از تحویل حقابه کشاورزان در نوبت چهارم، ۲۶ اردیبهشت‌ماه بسته می‌شود.
طی مراسمی باحضور مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل این شرکت وروح الامین امیری مدیرامورتعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان آیین کلنگ زنی پروژه های ۵۹ و ۲۲ واحدی تعاونی مسکن کارکنان ذوب آهن پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در جریان ملاقات مردمی، پیرامون درخواست یکی از مراجعین درخصوص صدور درخواست اعاده دادرسی و اعمال مقررات ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری در مورد حکم الزام به تخلیه یک باب مغازه، دستورات لازم را صادر کرد.

در آستانه روز جهانی کارگر و همزمان با آغاز هفته کارگر، تعدادی از کارگران سخت کوش ذوب آهن اصفهان به نمایندگی از کل کارکنان این مجتمع بزرگ صنعتی با حضور در گلستان شهدای اصفهان، ضمن قرائت فاتحه و اهدای شاخه های گل، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق نمودند.
به مناسبت روز جهانی زمین پاک در دوم اردیبهشت ماه هر سال در تمام کشورها و از جمله ایران برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست ‌محیطی و تشویق و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین برنامه های مختلفی برگزار می‌شود.
با فصلی شدن جریان زاینده رود، بسیاری از فعالان محیط زیست و مدیریت زمین شناسی استان اصفهان بارها از خطر فرونشست اصفهان در اثر خالی شدن آبخوان و سفره‌های آب زیر‌زمینی سخن گفتند و صد البته که هیچ مسئولی واکنش نشان نداد.در فاصله زمانی 20 روزه اخیر چهار نقطه اصلی شهر اصفهان دچار فرونشست شد که علت آن را هم خرابی و شکستگی لوله‌های فاضلاب اعلام کردند ؛ در حالی که علت اصلی به گفته بسیاری از کارشناسان خشکسالی های اخیر ایران است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای گفت: در مجلس شورای اسلامی موضوع "قانون جهش تولید دانش بنیان" به تصویب رسیده و حتی ایراداتش در شورای نگهبان نیز بر طرف واز حمایت های خوبی برخوردار شده است که در آن مالیات گمرکی و بانکی و حمایت دستگاه های دولتی برای تامین اقلام راهبردی مد نظر قرار گرفته است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون ۲۰ ماده ای با اولویت شرکت های دانش بنیان توسط مجلس تهیه شده است گفت: همه شرایط برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور مهیاست.
همزمان با نزدیک شدن فصل بهار و عید نوروز، مردم تمایل بیشتری برای استفاده از گل دارند و تقاضا برای خرید گل وگیاه بیشتر شده است.یکی از مراکز شلوغ در این روزها بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان در شهر درچه اصفهان است