اصفهان

آب و هوای اصفهان تا روز دوشنبه3 بهمن به گفته سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با آلودگی همراه خواهد بود و فعلاً بارش برف‌ و باران دور از انتظار است.
رادیو تئاتر «اسپویلر» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی و کارگردانی محمد رادمهر و نمایش «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی، با درخشش در جشنواره منطقه‌ای فارس، به چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.
هفته نوزدهم لیگ برتر بسکتبال:

پیروزی گاندوها با اختلاف یک امتیاز

شاگردان فرزاد کوهیان در این دیدار با نتیجه نزدیک 89 بر 88 حریف آبادانی خود را شکست دادند تا باخت قبلی را جبران کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه کاشان نیازمند ۷۰ میلیارد اعتبار ویژه تهیه دستگاه سنجش آلایندگی هوا است در حالی که با توجه به تحریم‌های موجود تهیه این دستگاه‌ها با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: هدف ما کاهش چالش‌های مردم استان با بهترین و سریعترین راهکارهای ممکن است. در خصوص آلایندگی هوای اصفهان نیز تمامی غیرممکن‌ها را ممکن می‌کنیم تا شرایط زندگی مردم استان مطلوب و مساعد شود.
هفته هجدهم لیگ برتر والیبال:

جبران شکست دور رفت رقابت‌ها با شگفتی‌سازی

تیم‌ والیبال گیتی‌پسند پس از شگفتی‌سازی و غلبه بر تیم‌های اول و سوم جدول، حالا برای ادامه جبران نتایج دور رفت‌ به مصاف نماینده خراسان می‌رود.
مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان اصفهان:

یکی از نیازهای اساسی کشور، فراگیر شدن ورزش همگانی میان مردم است

مسئول مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: توجه بیش از پیش به ورزش همگانی باعث کاهش بسیاری از مشکلات جسمانی، روحی، اجتماعی و اخلاقی جامعه می‌شود.
وضعیت کمبود گاز و افت فشار در حالت بحرانی قرار دارد و ادارات، مدارس و مراکز دولتی به هیچ عنوان مدیریت مصرف را رعایت نمی‌کنند که مجور هستیم گاز این مراکز را قطع کنیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خمینی‌شهر خبر داد:

مصدومیت یک نفر در پی تصادف نیسان با جرثقیل

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر گفت: حادثه برخورد خودرو نیسان با جرثقیل در خمینی‌شهر یک مصدوم به دنبال داشت.
رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان گفت: محور اردستان - اصفهان با توجه به قرار گرفتن‌ کارخانه سیمان در کنار این جاده و حجم زیاد تردد خودرو های سنگین مسیری حادث خیز است و تکمیل محور یادشده مطالبه مردم این شهرستان است.
از میان ۱۴ نیروگاهی که در کشور سوخت مازوت مصرف می‌کنند، نام نیروگاه شهید منتظری اصفهان نیز به چشم می‌خورد. با اختصاص تنها نیمی از ظرفیت نیروگاه شهید منتظری به سوخت مازوت، روزانه بیش از ۲۷۰ تن گاز سمی دی‌اکسیدگوگرد (SO۲)، در هوای شهر تولید می‌شود. به عبارتی، تولید دی‌اکسیدگوگرد در هوای شهر، تنها یکی از بی‌شمار آثار زیانبار مصرف این سوخت است.
کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تزریق حدود ۴۸ هزار دُز واکسن سرخک به اتباع غیر ایرانی در این استان خبر داد و گفت: طرح واکسیناسیون تکمیلی برای اتباع غیر ایرانی نیز در این خطه آغاز شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان خبر داد:

برگزاری کلاس‌های جبرانی در پی تعطیلی مقطعی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به تعطیلی مدارس استان در برخی روزها به دلیل بارش برف، سرما و آلودگی هوا گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی کلاس‌های جبرانی صورت گرفته است.
در گفت‌وگو با معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان مطرح شد:

تسهیل‌گری به‌جای تولی‌گری در حوزه اقتصادی شهر

«رویکرد مدیریت شهری اصفهان در حوزه اقتصادی تأکید بر جلب مشارکت بخش خصوصی و مردم و تسهیلگری در این حوزه به‌جای تولی‌گری است.»
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد؛

طرح شهربان، تکمیل کننده الگوی حکمرانی مشارکتی شورای ششم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکمیل و پیاده سازی الگوی حکمرانی مشارکت مبنای شورای ششم، شامل استقرار کامل طرح شهربان با رویدادهای مربوط به آن در دستور کار قرار دارد.