دبیر علمی نهمین جشنواره ملی شعر بسیج:

داوری نهمین جشنواره ملی شعر بسیج در مراکز استان ها به ایستگاه پایانی رسید

از آثار برتر در هفت محور موضوعی و ۲۰ اثر تقدیری و هشت برگزیده در بخش شعر نوجوان تقدیر و تحلیل به عمل خواهد امد، همچنین آثار برتر جشنواره در ۵ مجلد به چاپ خواهد رسید

به گزارش پُرسون؛ جشنواره شعر راز های ارغوانی با برگزاری ۳۰ جشنواره استانی در مراکز استانها از تاریخ ۷ شهریور تا ۷ مهر با محوریت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و عاشورای حسینی برگزار شد.


عالیه مهرابی دبیر علمی جشنواره شعر راز های ارغوانی در این رابطه گفت: بیش از ۵۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این اشعار توسط هیات انتخاب هر استان متشکل از اساتید و شاعران برجسته هر استان مورد داوری قرار گرفته و تعداد۲۳ قطعه شعر برگزیده هر استان بعد از پایان داوری به تهران ارسال، آثار برگزیده استانها کدگذاری و در اختیار داوران جشنواره قرار گرفته است.

وی افزود: داوران کشوری اشعار را در 9 محور مختلف مورد بررسی قرار دادند و آثار برتر انتخاب شدند که اسامی برگزیدگان به زودی اعلام و از آنها تجلیل خواهد شد.



شاعره پرآوازه یزدی همچنین اظهار داشت: از ۲۱ اثر برتر در هفت محور موضوعی و ۲۰ اثر تقدیری و هشت برگزیده در بخش شعر نوجوان تقدیر و تحلیل به عمل خواهد آمد و آثار برتر جشنواره در ۵ مجلد به چاپ خواهد رسید.

مهرابی تصریح کرد: موضوعات نهمین جشنواره شعر بسیج موضوعات روز جامعه همچون مدافعان سلامت، کمک مومنانه و مواسات، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، استکبار ستیزی، جهش تولید، سبک زندگی اسلامی ایرانی و چهلمین سالگرد دفاع مقدس بوده که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیاز جامعه انتخاب شده است.


وی در پایان پرداختن به استعدادها و رویش های شعر بسیج در سراسر کشور را از رویدادهای مهم نهمین جشنواره شعر بسیج برشمرد.

گفتنی است رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، حسین اسرافیلی، علی محمد مودب، مهدی سیار، علی داوودی، محمد جواد شرافت، محمدحسین انصاری نژاد، نغمه مستشار نظامی داوری نهمین جشنواره شعر بسیج را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/

208567