مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خبر داد؛

افتتاح ۸۳ پروژه گردشگری تا پایان سال 99 در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افتتاح ۸۳ پروژه گردشگری تا پایان سال 99 در یزد خبر داد.

یزد_ پُرسون؛ مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار ما؛ پیرامون وضعیت صنعت گردشگری استان یزد گفت: علی رغم دغدغه هایی که از سوی برخی مدیران استان در این حوزه وجود دارد اما متاسفانه هنوز تفکر صنعت گردشگری در استان یزد نهادینه نشده است.

کرونا؛صنعت گردشگری را به کُما برده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: در شرایط کنونی وضعیت صنعت گردشگری بحرانی است و به نوعی در کُما به سر می برد؛ به گونه ای که بسیاری از تاسیسات گردشگری و صنایع وابسته مثل صنایع دستی تعطیل شدند حتی برای برخی فعالان این حوزه به دلیل وضعیت اسفناک اقتصادی حکم جلب صادر شده و روانه زندان شدند.

فاطمی در ادامه اظهار داشت: حتی خانواده های برخی از این افراد از هم پاشیده شده و برخی نیز تغییر شغل دادند.

متولی صنعت گردشگری در استان یزد، تنها راه حل برون رفت از شرایط فعلی را نهادینه ساختن تفکر گردشگری در بین مدیران و مسئولان کشوری و استانی دانست و ابراز داشت: در صنعت گردشگری حمایت ها قابل قبول نیست؛ به طور مثال ادارات مالیات یا بیمه، در یزد فشار بیشتری را به صنعت گردشگری نسبت به بخش های دیگر وارد می آورند یا اگر بدهی برق و یا آب بهای یک واحد گردشگری انباشته شود سریعا آن را قطع می کنند و واحد را تحت فشار می گذارند در حالی که این ادارات در برابر صنایع تولیدی صبوری بیشتری به خرج داده و مماشات بهتری دارند که البته باید چنین باشد.

فاطمی تصریح کرد: در بحث کرونا علی رغم اینکه موارد بهداشتی در اماکن مجاز به خوبی رعایت شده و حتی یک مورد گزارش از ابتلای گردشگر اقامت کننده در این اماکن به کرونا وجود ندارد اما می بینیم بیشتر سخت گیری ها برای این اماکن بوده و در برخی جاها مواردی را که با تذکر قابل رفع بوده، واحد را بدون اطلاع ما پلمپ کردند.

وی ادامه داد: در حالی که مراکز اقامتی غیر مجاز به راحتی فعالیت داشته و قطعا بیماران کرونایی نیز در میان پذیرش کنندگان بوده و این مراکز به حال خود رها شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر لزوم حمایت از صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه به دنبال راه‌اندازی گردشگری مسئولانه هستیم، بر رعایت کامل مسائل بهداشتی در امکان مجاز اقامتی تاکید داشته و همانطور که اشاره شد این امر از سوی این اماکن به خوبی اجرایی شده است.

این مقام مسئول از کاهش قابل توجه گردشگر در استان یزد در سال جاری خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست سال گذشته 2 میلیون گردشگر به استان یزد سفر کرده و این درحالی است که در 6 ماهه سال جاری تنها 50 هزار گردشگر از یزد بازدید داشتند.

راه اندازی کمیته گردشگری مجازی در استان یزد

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی کمیته گردشگری مجازی در استان یزد خبر داد و گفت: این کمیته، اقدام به طراحی وب سایت گردشگری که یکی از بهترین وب سایت های موجود گردشگری در کشور می باشد کرده است، که در مراحل نهائی کار قرار دارد است، ضمن اینکه وب سایت هایی با زبان های چینی، انگلیسی و فرانسوی نیز راه اندازی شده و اماکن گردشگری یزد را به علاقه مندان در این کشورها معرفی می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه به ایجاد کمیته ای جهت تولید و نشر محتوا در حوزه گردشگری در فضای مجازی اشاره کرد و ابراز داشت: این کمیته تلاش دارد تا بتواند محتوای خوبی را از گردشگری یزد در فضای مجازی نشر بدهد و بیشترین کلیپ های تولید محتوا در حوزه گردشگری در ایران مربوط به تولیدات این کمیته است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال، پویشی در زمینه گردشگری مجازی در کشور راه اندازی شد که از مجموع 5 هزار پست بیش از 2 هزار پست مربوط به استان یزد بوده و این نشان دهنده پتانسیل و حجم فعالیتهای یزدی ها در زمینه گردشگری دارد و می توان گفت گردشگری مجازی در یزد جلوتر از سایر استان گام برداشته است.

افتتاح ۸۳ پروژه گردشگری تا پایان سال 99 در یزد

فاطمی در بخش پایانی سخنانش از افتتاح ۸۳ پروژه گردشگری تا پایان سال 99 در یزد خبر داد و اظهار داشت: عمده این پروژه ها نظیر باغ خوشنویس یا باغ آریا پروژه هایی هستند که ابتدای سال آماده بهره برداری بودند اما به دلیل شرایط کرونا نتوانستند فعالیت خود را به صورت رسمی شروع کنند و با بهره برداری رسمی تا پایان سال، این اقدام صورت خواهد گرفت.

حیران_استان یزد

انتهای پیام/

208354

مطالب مرتبط