یزد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دو آبرسانی به خضرآباد گفت: پروژه آبرسانی به 40 روستای یزد اسفندماه با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری می‌شود.
نماینده مردم بهاباد درمجلس درنشست کارگروه توسعه شهرستان بهاباد دررابطه با اکتشاف معدن آهن همیجان واعتراض روستائیان گفت : اکتشاف وبهره برداری از معدن سنگ آهن همیجان باید با رضایت مردم حاصل شود وحقوق مردم ذره ای پایمال نگردد تا رضایت مردم جلب نشود هیچ اقدامی از سوی بهره بردار نباید صورت پذیرد.
محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان و رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی، طرح پردیسان را نماد نگرش همدلانه در راستای حفظ منافع عمومی و تلاش برای عبور از نامتوازن بودن توسعه و رسیدن به توازن مردم مدار در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و گردشگری اردکان دانست.
استاندار یزد با بیان اینکه اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در سال های اخیر در استان یزد انجام گرفته که شاخص ترین آن، پایتختی کتاب ایران بود، اظهار داشت: اطمینان داریم با افتخار کسب عنوان اولین پایتخت صحیفه سجادیه هم بتواند به رشد فرهنگ ومذهبی جامعه ایران و الگو شدن یزد کمک شایان توجهی کند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس عنوان کرد؛

مفاهیم صحیفه سجادیه؛ زمینه ساز عبور از مشکلات

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحیفه سجادیه در حوزه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی دارای مفاهیم بلند و ارزشمندی است گفت: مفاهیم صحیفه سجادیه می‌تواند زمینه عبور از بسیاری از مشکلات را فراهم نماید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خواستار شد؛

سبک زندگی الهی احیا شود

ناصری یزدی با اشاره به نواقص سبک آموزشی در کشور، گفت: انگلیسی ها در صدسال گذشته سبک آموزشی را خلاف مسیر الهی پیاده سازی کردند و ما نیز باید سبک زندگی الهی را دوباره احیا کنیم.
مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

ثبت نام بیش از 1800 نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: براساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی توانمندسازی 54 هزار و 300 نفر از متقاضیان در دستور کار قرار گرفته که سهم استان یزد از این تعداد 1800 نفر پیش بینی شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در آئین آغاز رسمی طرح ملی «یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران» گفت: استان یزد که ترکیبی از معنویت و معرفت است به عنوان اولین استان به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه انتخاب شده است.
در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد صورت گرفت؛

اهدای ۴۰۰۰ واحد خون و پلاسما توسط بانوان یزدی در طرح به رسم ایثار

دبیر کمیته بانوان دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد گفت: در طرح "به رسم ایثار" که ابتدای آذرماه آغاز شد ۴۰۰۰ واحد خون و پلاسما تا ۲۵ دی ماه اهدا شد.
سردبیر ویژه نامه دومین کنگره ملی شهدای یزد:

«حُسن یوسف» در دو جلد طراحی و منتشر می شود

سردبیر ویژه نامه دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: ویژه نامه کنگره شهدا با عنوان حسن یوسف در دو جلد طراحی و منتشر می شود.

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز مطرح کرد:

آغاز اجرای طرح تحویل حجمی آب در شهرستان تفت و مهریز

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی در استان یزد از سال 93 ، اظهار کرد: نصب کنتورهای هوشمند و اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی در استان و شهرستان تفت، اقدامی مهم در جهت  حفظ و نگهداری سفره های آب زیرزمینی به شمار می رود.
دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان:

سن بیش از نیمی از شهدا زیر ۲۰ سال است/رضا و محمد بیشترین اسامی شهدای یزد

دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد گفت: اسامی رضا و محمد و ترکیبی از آنها بیشترین فراوانی را در بین شهدای استان یزد دارد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد عنوان کرد؛

نرم افزاز شهدای استان یزد در دسترس علاقه مندان

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: این نرم افزار که شامل زندگی نامه، وصیت نامه، عکس و خاطرات  3600شهید استان است در حال حاضر به صورت آفلاین و در اینده نزدیک به صورت انلاین در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم یزد، اشکذر خواستار شد؛

تامین امنیت لوله‌های انتقال آب به یزد توسط وزارت کشور

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس، ضمن انتقاد از قطع برق سامانه انتقال آب به استان متبوعش در شرق اصفهان، از وزارت کشور خواست تا امنیت خط لوله انتقال آب به یزد را تامین کند.