نائب رئیس اول مجلس در یزد:

سیاست‌های دولت در قبال صادرات مواد اولیه اشتباه است

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمان وجود نیاز داخلی نباید مواد اولیه تولیدکنندگان صادر شود گفت: سیاست‌های دولت در قبال صادرات مواد اولیه اشتباه است.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست بررسی وضعیت صنایع نساجی در استان یزد اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کشور واقعا کار صنایع و تلاشی که می‌کنند قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اتفاقات اقتصادی که در کشور رخ داده ماحصل اقتصاد غیرشفاف و رانتی است گفت: وقتی دارنده مالک اصلی هلدینگ یکی از اصلی‌ترین شرکت‌ها بازنشستگان نفت است، نتیجه این می‌شود که از انفال برای سودرسانی به خودشان بهره می‌گیرند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ذینفع خودش در منافع خودش تصمیم می‌گیرد، به همینجا می‌رسد که ارزان بخرد و گران بفروشد و به این ترتیب سود بسیار کلانی به جیب آنها وارد می‌شود اما در مقابل تولیدکنندگان با مشکلات بسیار زیادی روبرو می‌شوند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تا زمانی که رقابت درستی در عرصه تولید و اقتصاد نداشته باشیم و شفافیت لازم وجود نداشته باشد، چنین مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی گفت: ما باید در زمینه داخل و خارج تبعیض به نفع داخل داشته باشیم و سرمایه‌گذاری‌های ما باید برای کارگران و نیروهای داخل کشور و تقویت شرکت‌های تولیدی بومی باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نساجی در کشور ما به علت اینکه نفت، گاز و پتروشیمی داریم، صنعتی دارای مزیت نسبی فوق‌العاده هست و باید به آن توجه کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: اینکه بخشی از مواد اولیه این صنعت را صادر می‌کنیم در حالی که نیاز داخلی وجود دارد موضوعی غیرقابل قبول است، در فولاد هم ما همین مشکلات را الان داریم و با وجودی که شرکت‌های فولادی ما بر سر خوراک مشکلات زیادی دارند، محصولات معدنی به صورت خام از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع ناشی از سیاست‌های غلط دولت است که فکر می‌کند به این صورت ارز به دست می‌آورد در حالی که چنین نتیجه‌ای هم به دست نمی‌آید و بر اساس گزارشات ارائه شده، حجم بسیار زیادی از این منابع ارزی هم باز نمی‌گردد و در واقع این اقدام ضد تولید و ضد اشتغال است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تا زمانی که نیاز بازار داخلی هست صادرات مواد اولیه را ممنوع کنیم، باید کاری کنیم که این موضوع در مسیر تولید جاری شود و نباید بگذاریم رانت در هیچ زمینه‌ای به وجود آید.

انتهای پیام/

230260