یزد

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سال های اخیر های به رغم اشراف اطلاعاتی اراده جدی برای جلوگیری از تخریب و حفظ امنیت خط انتقال آب صورت نمیگیرد و پس از تخریب هم اهتمامی در دستگاه قضایی اصفهان برای برخورد با تخریب کنندگان وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به نقایصی که در معماری‌های امروز به ویژه در زمینه مصرف انرژی وجود دارد، گفت: معماری اصیل و خلاقانه یزد در ساخت و سازها احیا شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد؛

برگزاری نخستین شعرواره ملی بشردوستی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری نخستین شعرواره ملی بشردوستی خبر داد و به تشریح اهداف و محورهای این آن پرداخت.
دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی:

رویکرد مجلس یازدهم تقویت صنعت گردشگری است

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد برای تقویت صنعت گردشگری استان استفاده شود، گفت: رویکرد مجلس یازدهم تقویت صنعت گردشگری است
رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد خبر داد؛

توزیع اطعام غدیر درب منازل یزدی ها

جلسه هماهنگی پویش اطعام غدیر از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار و بر اطعام همگانی و عمومی در این پویش در قالب توزیع غذا در منازل یا در قالب برنامه های فرهنگی در مساجد و حسینیه ها تاکید شد.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه امروزه آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه شکل گرفته و رسیدگی صرف قضایی نمی تواند به فصل کامل خصومت منجر شودگفت: در این راستا ورود ستاد صبر و تشکیلات طراحی شده در نهادینه شدن فرهنگ مهربانی و گذشت و ترویج صلح و سازش موثر است.
نخستین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی با هدف پرورش دانش‌آموزان پژوهنده، خلاق و کارآفرین بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی چهار مرحله برگزار شد که در نهایت سیدعلی اکبر حیدری، دانش آموز پایه نهم مهریزی، موفق به کسب مدال برنز شد.
معاون رئیس کل دادگستری استان یزد:

هدف از تشکیل ستاد صبر؛ اعتلای فرهنگ صلح و سازش است

معاون رئیس کل دادگستری استان یزد در اداره توسعه حل اختلاف استان گفت: ستاد صبر با حضور شخصیت های برجسته استانی به منظور ارتقاء و اعتلای فرهنگ صلح و سازش و نظام مند کردن اهداف و وظایف این ستاد تشکیل گردیده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خبر داد؛

گازرسانی به ۲۴ روستای بهاباد تا یک ماه آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سفر به شهرستان بهاباد از گازرسانی به 24 روستای این شهرستان تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: گازرسانی به 15 روستای دیگر شهرستان نیز تا پایان سال پیگیری خواهد شد.
امام جمعه مهریز به رفع موانع ازدواج اشاره کرد و بیان کرد: مهم ترین مانع ازدواج جوانان مسکن، اشتغال، و عدم آسان گیری خانواده ها در این امر مقدس است و دولتمردان باید زمینه سازی در این خصوص را در دستورکار قرار دهند.
به مناسبت ثبت جهانی شهر تاریخی یزد صورت می گیرد؛

برگزاری اولین جشنواره استانی هنرهای تجسمی

نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی استان یزد با هدف شناسایی و معرفی استعدادها، ایجاد تکاپو در جامعه هنری و همچنین بزرگداشت سالروز ثبت جهانی یزد ۱۸ تیر به مدت یک ماه از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان خواستار شد؛

تعریف مسیر توسعه استان یزد بر پایه صنایع دانش بنیان

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه نسبت به روند توسعه استان در طول سال‌های اخیر گلایه‌هایی وجود دارد گفت: مسیر توسعه استان یزد باید بر پایه صنایع دانش بنیان تعریف شود.
با مشارکت بنیاد علوی 2 زمین چمن مصنوعی با اعتبار 5 و نیم میلیارد ریال در روستاهای ببروئیه و آسفیج شهرستان بهاباد به بهره برداری رسید.