یزد

بستری های مشکوک به کرونا در استان یزد به مرز ۷۰۰ تن رسید؛

بیداد کرونا در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از تداوم روند صعودی بستری های مشکوک به کرونا و افزایش پذیرش شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان خبر داد.
در راستای برگزاری برنامه های مفرح و شاد؛

اولین نشست هماهنگی ستاد مبشر غدیر برگزار شد

اولین نشست هماهنگی ستاد مبشر غدیر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی با هدف برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های فرهنگی و هنری این ایام، با حضور عباس ملازینلی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و مدیران واحدهای سازمان برگزار شد.
مدیر روابط‌عمومی دادگستری استان یزد گفت: با توجه به ضرورت صرفه جویی در مصرف برق و تصمیم اعلام شده مبنی بر تعطیلی پنج شنبه ها، دادگستری استان یزد هم تا پایان امرداد سال جاری پنج شنبه ها تعطیل است و ساعات کاری دادگستری نیز ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ می باشد.
بنا بر بخشنامه استانداری یزد و بر اساس دستور استاندار ادارات دولتی در راستای کاهش پنجاه درصدی مصرف برق و همچنین پیشگیری از شیوع کرونا تا پایان مردادماه تمامی ادارات در روزهای پنجشنبه تعطیل شدند.
نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با حضور امام جمعه، نمایندگان مردم استان، امام جمعه بخش مرکزی و جمعی از مسئولان سپاه الغدیر در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر اینکه تقویت نظارت در کشور باید یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم باشد گفت: ابزارهای نظارتی کشور به درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد:

کاهش تخلف‌سازی نتیجه صدور مکانیزه پروانه ساختمانی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، گفت: بهره برداری از طرح مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی نقش مهمی در کاهش تخلفات ساختمانی و تمایل شهروندان به ساخت و ساز قانونی خواهد داشت.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از توسعه صنایع دستی استان به صورت دانش بنیان‌ با ایجاد خانه‌های خلاق صنایع دستی خبر داد.

بخشدار مرکزی مهریز با اشاره به هدر رفت ۳۰درصد آب شهرستان در اثر فرسودگی خط انتقال آب گفت: اولویت بخشداری و دهیاران منطقه تامین آب شرب مورد نیاز مردم در روستاها بوده و بر همین اساس بازسازی فرسودگی لوله های خط انتقال آب امری اجتناب ناپذیر است.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه بهترین راهکار تامین امنیت، مردم محور کردن آن است، گفت: اراده‌‌ای در ساماندهی وضعیت اتباع وجود ندارد.
سامانه شهروند سپاری با حضور استاندار، اعضای شورای شهر، شهردار و تنی چند از مسئولان یزد رونمایی و به بهره برداری رسید.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد موضوع کاهش جمعیت و پیر شدن جمعیت ایران را یک کودتای خزنده دانست و گفت: لازم است تشکل‌های مهدوی به این موضوع ورود کنند.
استاد یزدی قران کریم مطرح کرد؛

سیره شهید دانش؛ الگویی مناسب برای دانش آموزان

استاد یزدی قران کریم گفت: با توجه به نام این جشنواره که به نام این شهید والامقام متبرک شده است دانش آموزان باید سیره شهید دانش را برای خود الگو قرار داده و در رفتار و کردار خویش به کار بندند.
یادداشت/روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است، چرا شکر نعمت نکنیم؟ باید دست به دست هم بدهیم تا غدیر را احیا کنیم با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ ﺑﺎ ﻣﻮﺑﺎیل و ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎﺯی و با هر عملی که میتوانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه ویدئو کنفراسی در یزد:

فراخوان عمومی ثبت‌ نام طرح" ملی مسکن اقساطی" وجاهت قانونی ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی از شرکت تعاونی طرح ملی مسکن اقساطی که از نام طرح اقدام ملی مسکن سوءاستفاده کرده و به شکل غیرقانونی اقدام به پیش‌فروش مسکن کرده است، شکایت حقوقی شده است.
مدیرکل استاندارد گفت: واحدهای تولیدی زیادی که در استان یزد مستقر هستند که به لحاظ نیروی انسانی، فناوری و دانش فنی دارای توان بالقوه ی بسیار خوبی هستند که در صورت به روز شدن می توانند این منطقه کویری مستعد را دگرگون کرده و به قطب تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور تبدیل نمایند.